A Microsoft 486 millió dollárért (majdnem 80 milliárd forint) megvásárolta a Ciao néven összesen hét európai országban - Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Hollandiában, Spanyolországban, Svédországban és az Egyesült Királyságban - internetes ár-összehasonlító szolgáltatást nyújtó, müncheni központú Greenfield Online céget - jelentette be a vállalat pénteken. A szoftvermulti tervei szerint a Ciao szolgáltatást integrálják a Microsoft Live Search szolgáltatásai közé.
A megállapodás révén a Microsoft kereskedelmi kereséssel kapcsolatos tevékenységét Európára is kiterjesztheti, miután májusban az USA-ban már elindított egy hasonló szolgáltatást, szintén a Live Search keretén belül. A Ciao oldalai körülbelül 5 millió darab, felhasználók által generált termékleírást tartalmaz összesen mintegy 2200 kereskedő termékeiről, akik fizetnek is azért, hogy az árujuk megjelenjen a listában.
Újabb növekedési lehetőség
A Yahoo! felvásárlásának meghiúsulását követően a Microsoft eltökéltnek látszik, hogy növelje a keresési szolgáltatásainak látogatottságát, amely messze elmarad mind a Google, mind a Yahoo! számaitól. Az elmúlt időszakban az utóbbi két cég is erősítette jelenlétét az ár-összehasonlító szolgáltatások piacán: a Yahoo! felvásárolta a francia Kelkoo összehasonlító online boltját, amely 10 országban működik, de saját brand alatt is több országban üzemeltet hasonló szolgáltatást.
A Google valamivel lemaradt a versenytársaitól, mivel a jobb felismerhetőség kedvéért két éve Froogle-ről Google Productsra átnevezett szolgáltatása még mindig csak angolul, ráadásul egyelőre csak bétaverzióban érhető el.