Ez az agentic MI, amely gyökeresen megváltoztatja a szervezetek működését, és várhatóan 2025-ben kezdik el alkalmazni a cégek. Az OpenText szakértői szerint a vállalatok akkor tudnak lépést tartani a fejlődéssel, ha alkalmazzák a legmodernebb MI-ügynököket, és folyamatosan dolgoznak MI-képességeik és innovációs kultúrájuk fejlesztésén.
2024 az MI-ügynökök elterjedésének éve volt az OpenText szakértői szerint, 2025-ben pedig már útjára indul az agentic MI (vagy ágentív AI), amely a mesterséges intelligencia következő jelentős fejlődési lépcsője. Egy ilyen rendszer már nemcsak döntéseket hoz magától, mint egy MI-ügynök, hanem cselekedni is tud, és konkrét célok elérésére törekszik.
Rajthoz állt az intelligens csapattag
A Gartner a 2025-ös előrejelzései között az első számú technológiai trendként listázza az agentic MI-t. A technológia túllép a mára hagyományosnak számító generatív chatbotokon, amelyek kérdésekre válaszolnak, és emberi irányítás nélkül képes vállalati feladatokat végrehajtani. Az ilyen rendszerekben ráadásul már egyéb funkciókkal is ötvözik a különböző MI-eszközöket, így képesek például terveket készíteni a kitűzött célok eléréséhez, érzékelni a környezetet, eszközöket használni és biztonsági irányelveket követni.
Ez elsőre ijesztőnek tűnhet, és megvannak a maga kihívásai, ám az agentic MI fontos előnyöket is biztosít mind a vállalatok, mind a munkavállalók számára. A technológia virtuális munkaerőként forradalmasíthatja a munkahelyeket, tehermentesítve az embereket, ami fontosabb feladatokra fordítható kapacitásokat szabadít fel. Az agentic MI ennek köszönhetően képes lesz magas szintű csapattagként működni, és olyan összefüggésekre rávilágítani, amelyek a humán csapattagok számára észrevétlenek.
A Gartner szerint 2028-ra a napi döntések 15 százalékát hozza meg ilyen rendszer önállóan, szemben a jelenlegi 0 százalékkal. Ezért mind a vállalatoknak, mind a munkavállalóknak érdemes elkezdeniük a felkészülést erre a jövőre.
Nem árt már most barátkozni az ügynökökkel
Ahhoz, hogy lépést tudjanak tartani a fejlődéssel, az OpenText szakértői szerint a vállalatoknak célszerű folyamatosan fejleszteniük MI-képességeiket, működésük rugalmasságát és innovációs kultúrájukat. Az a cég fogja tudni jól kihasználni az agentic MI előnyeit, amely már most is használja a legmodernebb MI-ügynököket.
Ilyen megoldásokat az OpenText ügyfelei számos területen alkalmaznak. Jó példa erre az ügyfélélmény javítására szolgáló IT Operations Aviator. Az MI-alapú virtuális asszisztens könnyen érthető nyelven kommunikál, és a vállalat saját információbázisára támaszkodva segíti a felhasználókat abban, hogy önállóan találják meg a megoldást a leggyakoribb problémákra. Az eszköz egyúttal a hibajegyek kezelését is egyszerűbbé teszi az ügyfélszolgálatos munkatársak számára, míg az IT-személyzetet a hibák elhárításában támogatja.
A kibervédelemben szintén akad hasonló, intelligens eszköz: az OpenText™ Cybersecurity Aviator MI-re és gépi tanulásra alapozva folyamatosan fejleszti képességeit, amelyek használatával gyorsan és hatékonyan azonosítja a legújabb típusú fenyegetéseket. A szoftvereken dolgozó szakembereket pedig a OpenText™ DevOps Aviator támogatja fejlett módon. A megoldás generatív MI-t és fejlett nyelvi modelleket (LLM) használ a fejlesztési folyamatok optimalizálására, és a tesztelést is automatizálja.
Javasolt tehát a vállalatoknak feltérképezniük, mely területeken tudják intelligens ügynökökkel támogatni folyamataikat, hiszen így racionalizálhatják működésüket és versenyelőnyre tehetnek szert, továbbá a jövő fejlesztéseit is könnyebben tudják majd a javukra fordítani.