A múlt heti virtuális esemény keretében oktatási és információtechnológiai szakemberek fedezhették fel azokat a biztonságos és rugalmas tanulási környezeteket, amelyeket a platform úttörő oktatási célú felhasználói, a Boston College, a University of Essex, a University of Oregon és a Saint Paul College hoztak létre. A Project Wonderland egy nyílt forráskódú eszköztár olyan kooperatív, 3D-s virtuális világok létrehozására, amelyekben a felhasználók hangos kommunikációt folytathatnak egymással és megoszthatnak olyan alkalmazásokat, mint az OpenOffice.org dokumentumok vagy a játékok. A platform ideális az oktatási szektor számára, mivel az iskola saját tűzfalán belül helyezkedik el, így nagyobb fokú ellenőrzési lehetőséget és biztonságot nyújt, mint más virtuális platformok. A Project Wonderland virtuális tanulási terén belül az iskolák teljes körű ellenőrzéssel rendelkeznek a tartalom felett, így biztosíthatják, hogy az nemcsak az adott korosztálynak megfelelő és oktatási szempontból értékes, de érdekes is. A Project Wonderland elindítása a Media Griden az emberi tanulási potenciál komoly változását jelzi. „A Project Wonderland 3D-s erőforrásainak a Media Griddel való összekapcsolása, illetve a hozzáférhetőség biztosításának jóvoltából most már igazán kiteljesedhetnek a MERLOT Virtuális Tanulási Környezetek Központ (CLIVE) elképzelései” – mondta Dr. Jonathon Richter, a University of Oregon Virtuális Tanulási Környezetek Központ igazgatója. Most először gyűjthetők össze és kezelhetők a szakértők által ellenőrzött, biztonságos és elérhető 3D-s tanulási erőforrások.” „A Project Wonderland kézenfekvő választás volt az Education Grid elindítására, amely a Media Grid speciálisan az oktatási szféra számára kialakított része” – mondta el Aaron Walsh, a Media Grid and Immersive Education Initiative igazgatója. „A Project Wonderland segítségével a tanárok világszerte tarthatnak órákat és megbeszéléseket az Education Grid számítóhálón, valamint saját, testreszabott Wonderland virtuális tanulási világokat, szimulációkat és oktató játékokat is létrehozhatnak. A Sun ISIG és a Project Wonderland a Sun elkötelezettségét képviselik a nyílt forráskódú eszközök és olyan befogadó közösségek fejlesztése mellett, amelyek elősegítik a kommunikációt, illetve a közös munkát a globális oktatás színterén. Virtuális osztálytermek kialakításával a Project Wonderland platformon az oktatási intézmények lehetőséget teremtenek a valóban immerzív tanulásra, amely alkalmazkodik a tanulók egyéni tanulási stílusához. A platform az iskolák közötti együttműködést is támogatja. A Java technológia rugalmassága lehetővé teszi, hogy az iskolák egyszerűen integrálják a Project Wonderlandet az olyan meglévő szervezeti alkalmazásokba, mint az oktatásmenedzsment-rendszerek, a tanulói rendszerek és a digitális könyvtárak. A múlt heti eseményen ugyancsak részt vett a CommonNeed, amely a Sun új tárhelyszolgáltató partnere a Project Wonderland számára. A CommonNeed hosztolt szolgáltatásokat és tanácsadást nyújt oktatási intézmények, illetve vállalatok, így a New Media Consortium által nemrégiben elindított Open Virtual Worlds Project számára is. A Sun Microsystemsről A globális piac meghatározó technológiái a Sun Microsystems névjegyét viselik. A Sun fejlesztései mögött egyetlen jelmondat áll: "A hálózat maga a számítógép". Ez a filozófia vezérli úttörő kezdeményezéseit a hálózati hozzáférések előmozdításáért, melynek alappillérei a közös innováció, a közösségépítés és a nyílt forráskód. A több mint száz országban jelen lévő vállalatról további információ a http://sun.com webhelyen található.
Virtuális osztálytermet adott át a Sun
A Sun Micorsystems bejelentette, hogy sikeresen lezajlott a Project Wonderland bemutatója, amely az oktatási szektornak szánt nyílt forráskódú virtuális világ platformja.