Nem titkolt tény, hogy napjainkban a közműszolgáltatói piacon kiemelt fontosságot kap a hagyományos „ellátó” szerep helyett a versenyszemlélet. Ily módon e cégek működése egyre jobban hasonul az eredetileg is a versenyszférában indulókéhoz, ahol a siker fenntartása, de sokszor a talpon maradás is gyors reakcióidőt és hatékony, ügyfélközpontú működést igényel. Ezek csak a működés szigorú tervezésével és felügyeletével érhetők el, amelyen belül kiemelten fontos a beruházások, az operatív kiadások tény-terv ütköztetése, a kinnlevőségek kezelése, valamint a partnerek, előfizetők és fogyasztók nyilvántartása, a velük fenntartott kapcsolat proaktív kezelése. Ezen igények egyértelműen a támogató informatikai rendszerek széleskörű alkalmazásának irányába mutatnak. ERP rendszerek Minden növekvő vállalat működésében elérkezik az az ügyfélszám, vagy forgalom, amely indokolttá teszi a rendszeresen végrehajtott folyamatok kontrollálható, integrált informatikai környezetbe helyezését. Ilyenkor kerülnek képbe a vállalatirányítási rendszerek, amelyek jelentősen lecsökkentik a cég működéséhez szükséges adminisztrációt, és megszüntetik a felesleges, duplikált rögzítést. Elsődleges feladatuk eszköz-, készlet-, és pénzügyi gazdálkodás kezelése és nyilvántartása – így közmű-szolgáltatók mellett felügyeleti szervek, ellenőrző hatóságok számára is hasznosnak bizonyulhatnak. BSS rendszerek A vevőközpontú kiszolgálás, a partnerkapcsolatokból adódó értékesítési potenciál kiaknázása, a széles szolgáltatási kört ellátó központi irányítás és kontrolling teremti meg a globalizált piacon a helyi szolgáltatók versenyképességét. Az ehhez kötődő feladatok magukban foglalják ügyfélkapcsolat-menedzsmentet, kinnlevőség- és követeléskezelést, a tömeges számlázást, de közművek esetében egyéb specifikus funkciókat is, úgymint; a szolgáltatási helyek, végpontok, kapcsolódó hálózati elemek nyilvántartása, a mérőegységek kezelése, fogyasztási adat gyűjtés - leolvasás, cserék, karbantartási feladatok kezelése. Egy jól működő támogató informatikai rendszer tehát a működéstámogatási, értékesítési, és bevétel-biztosítási folyamatainak központi, szabályozott irányítását és kiszolgálását valósítja meg. Képes a különböző típusú szolgáltatások működéstámogatási, valamint ügyfélszolgálati és számlázási tevékenységeinek egységes, konvergens kezelésére; ezáltal ideális megoldás az összetett szolgáltatási portfólióval rendelkező szolgáltatók számára. Megfelelő kiépítés esetén lehetővé válik szolgáltatási körök és azt nyújtó vállalatok vagy divíziók egységes kezelése, a közműszolgáltatói holding központi irányítása, ellenőrzése. A termék-, partner-, valamint értékesítési folyamatmenedzsment támogatásnak köszönhetően lehetővé válik az ügyfélközpontú kiszolgálás, az egyablakos ügyintézés, a partner valamennyi szolgáltatását tartalmazó számla, és a teljes szolgáltatási körre kiterjedő, központosított bevétel biztosítás, követelés-kezelés. Üzleti intelligencia Informatikában továbbra is növekszik az üzleti intelligencia és vezetői döntéstámogató rendszerek népszerűsége. Ezek a meglevő vállalatirányítási rendszer adataira épülve képesek azokat elemezni, majd a begyűjtött információból adattárházakat, előre definiált kimutatásokat, ad-hoc alapon működő lekérdezéseket megvalósítani. A tervezés-elemzés megfelelő tapasztalattal pénzügyi adatok mellett fogyasztási adatokra, vagy épp műszaki-karbantartási adatok mérőszámaira is kiterjeszthető. Használatuk nem igényel komoly, mély informatikai tudást, így vezetők számára ideális eszközt adhat megalapozott döntések meghozásához – egyes rendszerek visszacsatolás révén még a meghozott döntés kivitelezését is segítik megtervezni. A szabályozói és felügyeleti jelentési kötelezettségek teljesítésének zárt, auditálható és hatékony módja az üzleti intelligenciára építő adattárház és jelentési rendszerek kialakítása. FFA rendszerek A munka azonban a központ és a telephelyek falain kívül is folyik – szerencsére napjaink megbízható hardveres, szoftveres és hálózati eszközei olyan rendszer megvalósítását teszik lehetővé, amely a rendelkezésre állási és adatbiztonsági elvárásoknak megfelelően, on-line képes működni. Okostelefonokat és táblagépeket, vagy speciális helyzetekben ipari kialakítású kézi számítógépeket alkalmazó mobil üzleti rendszerekkel olyan eszközt adhatunk a terepen dolgozó munkatársak kezébe, amely egyszerre segít a távolról végzett munka irányításában és támogatásában, mindeközben az onnan származó információ is azonnali, on-line kapcsolattal képes bekerülni a központi rendszerbe a cég telephelyén. Legyen szó mérőleolvasásról vagy műszaki karbantartási feladatokról, informatikai támogatással azok a legkisebb hibalehetőséggel, maximális hatékonysággal oldhatók meg. A beépített térképalkalmazásoknak és GPS-vevőknek köszönhetően a látogatási útvonalak, túratervek optimalizálhatók, így csökkentve a költségeket. Adatgyűjtéshez az eszköz beépített fényképezőgépe vagy vonalkódolvasó egysége is munkára fogható, így például mérőórák dokumentálásánál nincs szükség külön fotóeszközre, és arról való digitalizálásra. A rendszer elektronikus távoktatási lehetőséget is kínál a felhasználóknak. Elektronikus számlázás és dokumentumkezelés Nem új keletű, bár itthon még csak most kezd elterjedni az elektronikus dokumentum és számlakezelés. Egy jól működő EDM rendszer segítségével a papír formátum előállítása, tárolása és logisztikája is megtakarítható, ezzel további jelentős költségeket takarítva meg – a teljes beruházás pusztán a másodpéldányok elektronikus archiválásával, 300 ezer kibocsátott számla után megtérülhet. Az elektronikus számlák kibocsátására való felkészültséget ráadásul az Európai Unió direktívái is megkövetelik, részben környezetvédelmi okokra hivatkozva. R&R Software és a vállalati üzleti alkalmazások Az R&R Software száz százalékban hazai, a menedzsmentben aktív szerepet vállaló informatikai szakemberek tulajdonában álló szoftverház. Az 1991-es alapítása óta mindvégig nyereségesen működő céget független piackutatók a legnagyobb hazai vállalati üzleti alkalmazás szállító és fejlesztő vállalatok közé sorolják. Az R&R Software saját fejlesztésű FusionR termékvonala számos szolgáltató és közmű vállalat számára jelent sikeres megoldást az ügyfélkapcsolati, vállalatirányítási és döntéstámogatási feladatokra. Az R&R Software emellett sokrétű tapasztalataira és innovatív technológiai kompetenciájára építve vállalja egyedi ügyfél igényekre épülő rendszerek megvalósítását, a tervezéstől a fejlesztésen át a bevezetésig. Speciális fejlesztési projectekhez szakértői outsourcing szolgáltatást is kínál. Az R&R Software erős pénzügyi háttere, kiegyensúlyozott gazdálkodása, mintegy 140 foglalkoztatott szakértőre épülő kompetencia bázisa, a 20 éves eredményes működése és különböző iparágakban jelentős referencia bázisa stabil hátteret, folyamatos termékfejlesztése hosszú távú eredményes együttműködést, partnerséget kínál ügyfelei részére. Az R&R Software üzleti stratégiájának és minőségbiztosítási rendszerének fókuszában vevőinek sikere és elégedettsége áll: a cég teljes tevékenysége ISO 9001:2008 minőségbiztosított, az ügyfelek pozitív véleményét pedig rendszeres felmérések igazolják. Az R&R Software termékeit innováció, minőség és rugalmasság jellemzik. A sikeres projekteket olyan stratégiai partnerek segítik, mint az Oracle, illetve az IBM. A termékek és a szolgáltatások rugalmasságát bizonyítja a több mint 110 ügyfélből álló referenciabázis, amelyet a különböző iparágakban működő multinacionális és hazai középvállalatok alkotnak. Az R&R Software kiemelt referenciái az energiaiparban és a közműszolgáltatásban: · Győr-Szol Zrt. · Heves Megyei Vízmű Zrt. · Nyírségvíz Zrt. · Pannon-Víz Zrt. · Prímagáz Hungária Zrt. · Sopron Holding Vagyonkezelő Zrt. · SZÉPHŐ Zrt.
Vállalati Üzleti Alkalmazások az energetikában és közműszolgáltatásban
Informatikai rendszerekkel támogatott, konszolidált működéssel teremthető meg az ügyfélközpontú, hatékony, a szabályozók és EU által előírt kötelezettségeknek megfelelő szolgáltatás.