Nagyvállalati Üzemeltetési Portál (ÜPO)

|

A nagyvállalati IT vezetés célkitűzései között általában kiemelten szerepel a szerverüzemeltetői feladatok hatékonyabbá tétele...

A nagyvállalati IT vezetés célkitűzései között általában kiemelten szerepel a szerverüzemeltetői feladatok hatékonyabbá tétele, az üzemeltetés kultúrájának fejlesztése. Ezt a célt a következő kritériumok megléte esetén lehet elérni:  Tiszták és egyértelműen kommunikáltak a feladatok és a felelősök  A szervergazdák számára rendelkezésre állnak és könnyen elérhetők azok az információk, eszközök és riportok melyek támogatják a munkájukat  Megosztott az az információ, hogy ki, mikor és milyen riportokon keresztül fogja értékelni a szervergazdák munkáját  A szervergazdák ugyanazokat a riportokat képesek elérni a saját szervereikről, amelyek alapján értékelve lesz a munkájuk  Az Üzemeltetés Támogató Portál (ÜPO) alkalmas lehet arra, hogy a fenti feladatok elsődleges adminisztrációs és lekérdező felülete legyen. A portál napi használatával nő az üzemeltetési tevékenység hatásfoka, a preventív beavatkozási lehetősége, az üzemeltetett rendszerek üzembiztonsága és rendelkezésre állása fokozható, sérülékenységük csökkenthető. Az ÜPO célja:  Támogatást, eligazodást, információkat biztosítson a vállalat szervergazdáinak a kiszolgálók üzemeltetésével kapcsolatos feladataik kapcsán  Fogja össze, rendezze keretbe a szervergazdai feladatokat, tegye lehetővé a riportok olvasását a saját szerverekről A megoldás tartalmi elemei:  Információ, dokumentum Minden olyan szabályzat, üzemeltetési dokumentáció, folyamatleírás, amely a szervergazda (szolgáltatás-, vagy alkalmazásgazdát a feladatai elvégzésében segíti), több esetben kategorizáltan megjelenítve, azért, hogy az érdeklődési körének megfelelően választhasson belőle a gazda (Stratégiai információk, eszközök használati leírásai, ügyintézéshez rendszeresített űrlapok, stb.).  Támogató eszköz vagy link Azon eszköz elérése vagy elérésére mutató link, hivatkozás, vagy maga a konkrét eszköz, amivel a szervergazda az adott feladatot a vállalat elvárásainak megfelelően el tudja végezni a vállalat által erre a célr rendszeresített – adott módon testreszabott - menedzsment eszközzel.  Mérőeszköz Olyan eszköz, amivel az adott szervergazda a saját működését ellenőrizheti, vagy a vezetőség felé információ szolgáltatási kötelezettségének megfelelő módon eleget tud tenni. (riportok, merőeszközök állapotát mutató kijelzők, pl.: patch telepítettség kiszolgálónként / rendszergazdánként, stb). Lehetőség szerint a szervergazdáknak biztosítson egyszerű lekérdező felületet az összes szerverükhöz.  Cél, elvárt eredmény Az a célfüggvény melyet a szervergazdának el kell érnie az üzemeltetés egyes területein. A vállalat IT vezetése által kialakított és a szervergazdákkal egyeztetett indikátorok, melyekkel a szerverüzemeltetés minőségi és mennyiségi kritériumait mérni lehet. Ezeket a kritériumokat a szervergazdának adott határidőre el kell érnie.  Kritérium A cél teljesüléséhez rendelt mutatószám, limit ami felett a cél teljesítettnek minősül (esetleg több limit is lehet). Az ÜPO kiterjesztésének további, cégen belüli lehetőségei:  Infrastruktúra közeli alkalmazások üzemeltetésének támogatása  Minden alkalmazás üzemeltetésének támogatása (alkalmazásonként, csoportonként sub-site, amit az adott csoport tölt és üzemeltet)  MOSS 2007 WIKI támogatás kiaknázása (pl.: interaktív tudásbázis kiépítése)

0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.