A szoftvercég ezért Fraud Management megoldását összekapcsolta a memória alapú technológiájával, a HANA-val, melynek köszönhetően valós idejű felderítést, kalibrációt, valamint szimulációs képességeket kínál az üzleti és közszféra számára. Fókuszban a biztosítók A csalások által az egyik leginkább sújtott szegmens a biztosítói terület. Becslések szerint világszerte az összes bejelentett káresemény kb. 15 százalékában történik biztosítási csalás. Hazánkban a jogosulatlan kárkifizetések több tízmilliárd forintot tesznek ki évente annak ellenére, hogy a biztosítási csalás hazánkban is bűncselekmény és következménye akár 10 évig terjedő szabadságvesztés is lehet. Az SAP ezen küzdelemben kíván hathatós informatikai segítséget nyújtani a biztosítók számára kifejlesztett SAP Fraud Management for Insurance analitikai megoldása révén, amely automatizálja a csalások felderítését, javítja az esetek kivizsgálási hatékonyságát és gátolja a hamisított biztosítási események kifizetését. Hazai felhasználási példák Tóth Balázs, az SAP Hungary Kft. szakértője szerint a csalások kapcsán az egyik leggyakrabban a gépjármű-biztosítási terület merül fel. Ennek legjellemzőbb példái a megrendezett autóbalesetek, vagy valós balesetek bekövetkezése után visszamenőleges időponttal megkísérelt biztosítási szerződéskötések, a fiktív gépjármű javítási számlák benyújtásai, illetve a jogos igénynél magasabb összegű kártérítés igénylések. Az SAP szoftvere segítségével a megelőzés hatékonyabbá válhat, a szabályok, ismert minták és a prediktív analitikai módszerek együttes alkalmazása révén hibrid modelleket lehet kialakítani. Ezáltal olyan csalás észlelési stratégiát lehet kialakítani, amelyek az eddig láthatatlan vagy elfedett csalási mintákra is képes rámutatni az adatok széles körének valós idejű feldolgozásával. A megoldással lehetővé válik a teljes betekintés, a mintaadatok helyett teljes adatállományon történik meg az elemzés, csökkentve a téves következtetések levonásának esélyét. Felgyorsul a csalási módszerek változására történő reagálás, melyet a valós idejű kalibráció és a szimulációs képességek is segítenek. A szakértő szerint az informatikai megoldás az igen összetett esetekben is segíteni tud. Ilyen lehet például a gépjármű-biztosítási csalások azon válfaja, ahol egészségügyi sérülések is történnek. Ekkor a káresemények szisztematikus, részletes és átfogó elemzése révén lehetőség nyílik ún. hálózati analízisre is, amely képes feltérképezni a vagyontárgyak, az egyes káresemények és a hozzájuk kapcsolódó szereplők (pl. károsultak, kárszakértők, orvosok) komplex viszonyrendszerét, lehetővé téve az összefüggések vizualizálását.
Már a big data sem akadály- új verziójú csalás elleni megoldással lép a piacra az SAP
Új megoldásával a szoftvercég egy olyan globális piacot céloz, mely egy becslés szerint évente 3,5 trillió dollárral rövidíti meg a fehér gazdaságot. A csalások felderítése, kivizsgálása, és szabálytalanságok megakadályozása egyre nehezebb a folyamatosan növekvő adatok világában, az ún. big data környezetben.