A karácsonyról nem mondunk le: az európai vásárlók többet terveznek online költeni az idei Black Friday-en

|

Közeledik a Black Friday, az európai fogyasztók pedig nem hagyják, hogy ez a zűrzavaros év elrontsa a karácsonyukat. Ahogy a vásárlók folyamatosan alkalmazkodnak a koronavírus-világjárvány okozta változásokhoz, a költéseik terén is egyre rafináltabbak lesznek.

A Kaspersky új kutatásából kiderül, hogy a válaszadók fele (52%-a) a korábbi évekhez hasonlóan több karácsonyi vásárlást tervez végezni az akciók vagy a bevásárló ünnepek, például a Black Friday alkalmával. Sőt, egyharmaduk (34%-uk) az utolsó percre tervezi hagyni a vásárlást abban a reményben, hogy nagyobb árengedményekre tehet szert.

Az európai fogyasztók a koronavírus-járvány miatti társadalmi távolságtartási intézkedések betartása közepette is élvezni szeretnék a karácsonyt, ennek jegyében most nem a fizikai üzleteket tekintik az ajándékbeszerzés elsődleges forrásának. Sőt, ötből három válaszadó (60%) azt mondta, hogy az ünnepi vásárlás legnagyobb részét online tervezi lebonyolítani. Ötödük (20%-uk) egyenesen azt nyilatkozta, hogy az idén minden ünnepi bevásárlásukat online intézik, annak ellenére, hogy általában nem ez a szokásuk.

Az online értékesítés várható növekedése mellett a Kaspersky megállapításaiból az is kiolvasható, hogy a fogyasztók zöme várhatóan a kontinenst sújtó recesszió ellenére sem fogja vissza a karácsonyi költéseit. A fogyasztóknak mindössze egynegyede (26%-a) tervezi legalább a harmadával csökkenteni a karácsonyi vásárlásra szánt kiadásait a koronavírus-járvány következtében fellépő pénzszűke miatt. Ez a szám azonban a 25-34 év közöttiek körében már 30% - ez az a korosztály ugyanis, amelyet a legszélesebb körben érintett a koronavírushoz köthető állásvesztés.

Az online akciókra vadászó fogyasztók számának növekedésével párhuzamosan azonban a nagy megtakarítások elérése érdekében vállalt kockázat mértéke is egyre nő. A válaszadók mindössze 16%-a nem hajlandó megadni a személyes adatait az online kedvezményekért cserébe, annak ellenére, hogy csaló weboldalak vagy átverések áldozataivá válhatnak.

"Az ünnepi időszak mindig nagy esemény, és az idén ez még inkább így van, hiszen az emberek szeretnének legalább egy kicsit felszabadulni a káosz alól, amelyet a világjárvány az idei évben okozott. Teljesen logikus, hogy az emberek a vásárlásaik nagy részét online tervezik intézni, egyrészt, hogy biztonságban legyenek, másrészt, hogy jó akciókat fogjanak ki. De azt is figyelembe kell vennünk, hogy ahová a tömegek mennek, oda mennek a bűnözők is. Mint ahogy a zsebtolvajok a zsúfolt helyeken próbálnak szerencsét, úgy a kiberbűnözők a fogyasztói vásárlási trendeket fogják megvizsgálni, és megpróbálják kiaknázni az emberek az iránti vágyát, hogy egy jó akcióra lecsapva némi pénzt takaríthassanak meg. A magam részéről tehát azt tanácsolnám az embereknek, hogy járjanak utána a dolgoknak, a vásárlások során tartsák be az alapvető, ésszerű óvintézkedéseket, és ne hagyják, hogy elsodorja őket a felhajtás-cunami éppen most, amikor egy boldog ünnepi időszakkal szeretnék a 2020-as év megpróbáltatásait feledtetni. Egy dolgot mindig érdemes észben tartani: ha valami túl jónak tűnik ahhoz, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg az is" - fejtette ki David Emm, a Kaspersky vezető biztonsági kutatója.

A Kaspersky ezúton is figyelmezteti az akcióvadászokat, hogy óvakodjanak az átverésektől a Black Friday alkalmával és az ünnepi időszakban.

Vásároljon magabiztosan online idén karácsonykor az átverések elkerülésére vonatkozó tanácsaink betartásával:

·       Csak legális online áruházakban vásároljon. Mindig biztonságosabb, ha egy linkre kattintás helyett inkább maga gépeli be a címet vagy kiválasztja azt a könyvjelzői közül. A böngésző címsávjában ellenőrizze, hogy az Ön által felkeresni kívánt weboldal hiteles és biztonságos-e, és hogy ott van-e a lakat, illetve szerepel-e a címben a HTTPS.

·       A vásárlásokat biztonságos fizetési módozatokat használva végezze. Fizessen hitelkártyával vagy megbízható pénzügyi szolgáltatásokon keresztül, hogy a tranzakciók védelmet élvezzenek.

·       Ellenőrizze a kedvezményeket. Ha e-mailben vagy SMS-ben kap árengedményt, ellenőrizze, hogy legitim-e a küldő vagy a webes hivatkozás, mielőtt rákattintana.

·       Mindig tartsa naprakészen a készülék szoftverét és a rajta futó alkalmazásokat, és védje készülékeit egy jó hírnevű internetes biztonsági termékkel. A viselkedésalapú adathalászat-blokkoló technológiákkal rendelkező kiberbiztonsági megoldások - mint például a Kaspersky Total Security - értesítést küldenek Önnek, ha egy adathalász weboldalt kíván meglátogatni.

·       Gondoskodjon a jelszavai kezeléséről. A jelszókezelők használatával több kereskedőnél is biztonságosan vásárolhat, ugyanis a jelszókezelő úgy tárolja biztonságosan a hitelesítési adatait, hogy azok minden online fiókjánál egyediek legyenek.

A Kasperskyről

A Kaspersky egy 1997-ben alapított globális kiberbiztonsági vállalat. A Kaspersky internetes fenyegetésekkel kapcsolatos tudását és biztonsági szakértelmét folyamatosan innovatív biztonsági megoldások és szolgáltatások fejlesztésére használja, hogy védelmet kínáljon vállalkozások, a kritikus infrastruktúra, a kormányok és a fogyasztók számára világszerte. A vállalat széleskörű biztonsági portfóliójába vezető végpontvédelmi és számos speciális biztonsági megoldás és szolgáltatás tartozik, az összetett és fejlődő digitális veszélyekkel elleni küzdelem érdekében. Több mint 400 millió felhasználót védenek a Kaspersky technológiái, valamint 250.000 vállalati ügyfélnek segítenek megóvni azt, ami a legfontosabb számukra. További információ: www.kaspersky.com

0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.