2008. június 2 és 6 között a Ricoh harmadik alkalommal rendezi meg a Ricoh Global Eco Action Week környezetvédelmi és energiatakarékossági programot az ENSZ június 5-i Környezetvédelmi Világnapja alkalmából. Az energiatakarékossági hét idei mottója: „Think and Act” azaz „Gondolkodj és cselekedj”. A hét folyamán – immár megszokott módon – a Ricoh leányvállalatai világszerte lekapcsolják a világító dekorációkat és a megvilágított köztéri hirdetéseket, a dolgozók pedig fokozottan ügyelnek az energiatakarékosságra és kikapcsolnak minden feleslegesen működő elektromos berendezést. Az áramfogyasztást valamint a szén-dioxid kibocsátást és ezek csökkenését az előző évekhez hasonlóan egész héten mérik, ezért a Ricoh arra kérte dolgozóit, hogy amennyiben tehetik, hagyják otthon autóikat és tömegközlekedéssel, kerékpárral, esetleg gyalog menjenek be munkahelyükre. Az eddigi évekhez hasonlóan a Ricoh Hungary is csatlakozik, az anyavállalat kezdeményezéséhez, és a fokozott energiatakarékosság mellett egyéni akciókkal is készül az alkalomra. Az egyik ilyen esemény a június 5-i naphoz kötődik, amikor a vállalat munkatársai társadalmi munkában részt vesznek a nagymarosi kerékpáros pihenő megszépítésében. Felújítják a pihenőházat, két kerékpár-parkolót építenek, valamint a nemrégiben elültetett fákhoz támasztókeretet telepítenek. Az idei év másik újdonsága, hogy a Ricoh Hungary naponta egy globális felmelegedéshez vagy az egész társadalmat érintő problémához kapcsolódó filmet vetít le dolgozóinak. A vállalat emellett a dolgozók gyerekei számára meghirdeti immár szokásossá vált rajzversenyét is „A mi Földünk, a mi holnapunk” témakörben. Az elmúlt évben 104 leányvállalat több mint 45 000 dolgozója vett részt a Ricoh Global kezdeményezésén, melynek eredményeként tavaly összesen több mint 15 tonnával csökkentették a vállalat szén-dioxid kibocsátását. „Bár a környezetvédelmi héten mindössze pár napos programsorozatban veszünk részt, a fenntartható fejlődés irányába tett törekvések teljes mértékben áthatják a Ricoh Csoport mindennapi tevékenységét” – mondta Sótér Krisztina, a Ricoh Hungary marketingkommunikációs menedzsere. „Vállalatunk arra törekszik, hogy évről-évre csökkentse a szén-dioxid kibocsátást, a Ricoh távlati célja, hogy 2010-re az 1990-ben mért adatokhoz képest 12%-kal csökkentse az üvegházhatást előidéző gázok kibocsátását.”
Gondolkodj és cselekedj!
A Ricoh idén is megrendezi a Ricoh Global Eco Action Week környezetvédelmi és energiatakarékossági programot, melynek jelmondata: „Gondolkodj és cselekedj!”.