A londoni és denveri központtal működtetett globális cégközi kommunikációs szolgáltatás 2008 szeptemberétől elérhető Európában és az Egyesült Államokban. Az új BT-szolgáltatás piaci bevezetési tervének lényege, hogy a BT és a Cisco együttesen mutatja be a Cisco TelePresence szolgáltatások előnyeit számos, európai székhelyű multinacionális vállalatnak, és a világ egyéb pontjain székelő más szervezeteknek. A Cisco TelePresence termék már eddig is lehetőséget adott az együttműködés javítására, az utazási költségek és a környezetkárosítás mérséklésére. A BT „One Source for Cisco TelePresence” szolgáltatásai egyszerűbbé teszik a megoldás használatát az ún. „concierge” (itt kb. asszisztens) támogatással, amely az együttműködés optimalizálásában játszik szerepet és biztosítja a lehető legjobb szolgáltatást. Az audio-, video- és környezeti technológiák használatával egyedi, személyes felhasználói élményt nyújtó Cisco TelePresence segítségével az emberek szemtől szembe kommunikálhatnak egymással. Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy a cégek gyorsabban reagálhatnak, jobb döntéseket hozhatnak, bővíthetik ismereteiket és közelebbi kapcsolatba kerülhetnek a vásárlókkal, partnerekkel és beszállítókkal. Luis Alvarez, a BT Global Services európai, közép-ázsiai és latin-amerikai régiójáért felelős elnöke szerint „Az audio- és videokonferencia-szolgáltatások minősége az utóbbi néhány évben – globális vállalkozások igényeinek megfelelően – ugrásszerűen javult. A Cisco TelePresence „virtuális személyes” konferenciái gyorsan egyre népszerűbbekké váltak és a cégközi szolgáltatás megjelenése csak újabb lökést adott ennek a trendnek. A vállalatok egészen mostanáig csak a belső értekezletek alkalmával élvezhették a szolgáltatás előnyeit, most azonban, a technológiai korlátok lebontásával a virtuális jelenlét sokkal szélesebb körben aknázható ki, aminek eredményeképpen javulhat a cégek közötti együttműködés hatékonysága.” Ross Fowler, a Cisco európai piaci szolgáltatási részlegének alelnöke a következőket fűzte hozzá: „A Cisco TelePresence esetében mostanra akkora súllyal esnek latba a költségekkel, hatékonysággal és környezetvédelemmel kapcsolatos érvek, hogy nem lehet azokat figyelmen kívül hagyni. Emellett sokféle területen komoly növekedési lehetőséget látunk a videokommunikációs szolgáltatások számára.” A BT-t hálózatos IT-öröksége, valamint MPLS-hálózatának kiterjedtsége és minősége ideálissá teszi arra, hogy tőkét kovácsoljon ebből a piaci igényből. A mai bejelentés az első lépés a BT globális ügyfeleinek szóló, „bármikor, bárhol” használható Cisco TelePresence szolgáltatások irányába.” A „One Source for Cisco TelePresence” megoldással a BT komoly teret hódíthat a konferenciakapcsolatok piacán. A BT Conferencing már jelenleg is vezető az Egyesült Királyságban és Európában, és hangsúlyos szereplő az Egyesült Államokban és az ázsiai - csendes-óceániai területen. A mai bejelentés azt követően hangzott el, hogy a BT ez év júniusában felvásárolta a Wire One Communications nevű társaságot, amivel jelentősen erősítette videokonferencia-szolgáltatásait és bővítette amerikai piaci szolgáltatási kínálatát. A BT és a Cisco TelePresence piaci megjelenésre vonatkozó megállapodása a két cég jelenleg már létező, stabil együttműködésére is épít. A BT nemrégiben az első szolgáltató volt, amely teljesítette a Cisco TelePresence Global Authorised Technology Provider (ATP, hivatalos technológiai szolgáltató) programját, ami megfelelő helyzetbe hozta a céget a Unified Communication (egyesített kommunikációs) ajánlat kidolgozásához. 2008 júliusában a BT azt is bejelentette, hogy elnyerte a Cisco „Global Certification” minősítését azzal, hogy bővítette földrajzi működési területét a következő Cisco-szakirányokban: Unified Communications (egyesített kommunikáció), Routing and Switching (útválasztás és kapcsolás), Security and Wireless (biztonsági és vezeték nélküli technológiák). Mindezeket megelőzően még 2007 júniusában arról számolt be, hogy megkapta a „Cisco Powered TelePresence Connection” minősítést.
Globális szervezeteknek szánt Cisco szolgáltatások
A BT, amely eddig is vezető szerepet játszott a felügyelt szolgáltatások piacán, ügyfelei számára mostantól globális, vállalatokat összekötő Cisco TelePresence megoldást is szerepeltet ajánlatában a világ különböző pontjain található vásárlókkal, beszállítókkal és partnerekkel való együttműködéshez.