A vállalatcsoport cégeinél az alkalmazottak június 21-én reggel kilenc órától június 22-én reggel kilenc óráig kikapcsoltak minden olyan elektronikus eszközt, amelyet nem kellett feltétlenül használniuk munkahelyükön. A japán cég globális ökonapján, amelyen 347 vállalat vett részt világszerte, az összes Ricoh fényreklámot is lekapcsolták. A Ricoh Hungary emellett környezetvédelmi témában rajzversenyt hirdetett dolgozóinak gyermekei körében. A Ricoh csoport minden tagjánál bevezették az ISO 14000 környezetvédelmi szabvány szerinti minőségirányítást. A vállalat mind a kutatás-fejlesztés, mind pedig a gyártás során nagy figyelmet fordít a környezeti hatásokra. Törekvéseit többek között a World Energy Council is elismerte környezetvédelmi teljesítményért odaítélt aranyérmével.
Globális ökonap
A Ricoh Hungary Kft. az idén is csatlakozott az anyacég Global Eco Action Day nevű, energiatakarékosságra és környezettudatos gondolkodásra ösztönző kezdeményezéséhez.