A hatéves, hatvanmillió euró értékű szerződés révén a Lowell felgyorsíthatja növekedési stratégiája megvalósítását, és hat Európai országra kiterjedően egységesítheti és "iparosíthatja" informatikai működését². A Fujitsu partnereként a Lowell fejlett és bevált globális szolgáltatásokat vehet igénybe nagy volumenben, és digitális technológiák bevezetésével javíthatja ügyfelei kiszolgálását.
A Lowell annak a stratégiának részeként választotta a Fujitsut heterogén IT-környezete³ harmonizálására, amellyel növekvő méretét kiaknázva szeretné fokozni hatékonyságát és kiaknázni az új digitális technológiák (pl. a robotika és a mesterséges intelligencia, az MI) lehetőségeit. A gyorsan bővülő pénzügyi szolgáltatócég emellett háttérendszereit is megerősíti, hogy felkészüljön az új piacokra és szegmensekbe való belépésre. A Fujitsu maximális üzleti reagálókészséget biztosít számára egységes és "iparosított" szolgáltatási platformján, valamint rugalmas használatalapú szolgáltatási modelljén keresztül.
A Lowell azért döntött a Fujitsu mellett, mert a cég azon kevés globális integrátorok egyike, amelyek a sokrétű globális pénzügyi szolgáltatószektor egészében képesek kifogástalanul bevezetni és nyújtani az IT-szolgáltatásokat. A Fujitsu rendelkezik a komplex, többfelhős szolgáltatások megtervezéséhez, összehangolásához és nyújtásához szükséges műszaki készségekkel és hiperskálázható felhőszolgáltatói partnerkapcsolatokkal.
A szerződés részeként biztosított nemzetközi service desk angol és skandináv nyelvű támogatást, valamint szolgáltatásautomatizációt nyújt a Fujitsu MI-alapú Social Command Centere, digitális munkahelyi menedzselt szolgáltatások és hálózatok, valamint LAN és alkalmazásüzemeltetési támogatás segítségével. Az átfogó megoldást kiegészítő menedzselt biztonsági szolgáltatások kritikus fontosságúak a Lowell számára, mivel ügyfelei és a szabályozó hatóságok - köztük a brit pénzügyi felügyelet - szigorú megfelelési és auditkövetelményeket támasztanak a vállalattal szemben.
Gary Edwards, a Lowell csoportszintű informatikai vezérigazgató-helyettese elmondta: "Különösen kedvező benyomást tett ránk, hogy a Fujitsu milyen jól megismerte működésünket, és lehetőséget biztosított arra, hogy működési modellünket újragondolva kihasználjuk a növekedésünkben rejlő lehetőségeket. Ennek a szemléletnek köszönhetően a Fujitsu olyan megoldást tudott javasolni, amely a méretgazdaságosság előnyein túl az innovatív MI- és robottechnológiák alkalmazásával költségtakarékossabbá, rugalmasabbá és agilisabbá teszi folyamatainkat. Ez összhangban áll küldetésünkkel, mely szerint mindenki számára hatékonyabbá kívánjuk tenni a hitelezést."
Paul Patterson, a Fujitsu EMEIA-régió alelnöke hozzátette: "A Lowell ambiciózus, gyorsan fejlődő szervezet, amely tisztában van vele, milyen központi fontossággal bír az IT és az innováció üzleti stratégiája sikeres megvalósításában. A Fujitsu azon kevés IT-integrátor és menedzselt szolgáltató közé tartozik, amelyek rendelkeznek a Lowellhez hasonló vállalatok számára szükséges globális jelenléttel, hibrid IT-képességekkel, mélyreható műszaki szakértelmemmel és nyelvi támogatással. Alig várjuk, hogy a továbbiakban mi is részesei lehessünk folytatódó sikertörténetüknek."