Az újítások az Avaya laboratóriumainak, kutatási és fejlesztési központjainak az eredményei. A központokban az új kommunikációs alkalmazások létrehozása és tesztelése érdekében a technológia szakértői szorosan együttműködnek a termék- és szolgáltatásfejlesztőkkel. Az Avaya világszerte közel 4400 vállalati kommunikációs szabadalommal rendelkezik, melyek garantálják a felhasználók számára a folyamatos fejlődést és üzletmenetet, és ezáltal ügyfeleiket elégedetté tehetik. Az elmúlt öt évben 40 százalékkal nőtt a vállalat portfóliója az amerikai szabadalmakban. „Ügyfeleink, legyenek bármilyen méretű vállalatok, az üzleti problémáikat hatékonyan tudják megoldani az Avaya egységes kommunikációs technológiájával, mely megfizethető áron érhető el a vállalatok számára.” – mondta Ravi Sethi, az Avaya laboratóriumok elnöke. „Épp az a célunk, hogy korlátlan számú Egységes Kommunikációs alkalmazást tegyünk elérhetővé, így az ügyfelek azt az alkalmazást választhatják, mely a legjobban alkalmazkodik üzleti igényeikhez. Annak érdekében, hogy valóban széleskörű adaptálási lehetőséget tudjunk nyújtani, ezért támogatjuk a nyílt együttműködési szabványokat. Ez a nyitott modell serkenti az innovációt azáltal, hogy fejlesztők ezreinek engedélyezi a programozói felületekhez a hozzáférést, amely olyan impozáns megoldásokat épít ki, melyek a legjobban illeszkednek az ügyfelek igényeihez.” Az egységes kommunikáció lehetővé teszi, hogy az emberek különbözőképpen kommunikáljanak, különböző kommunikációs platformokat és sokféle eszközt használjanak, mint például a telefont, a számítógépet, a web interfészt és a mobileszközöket. Úgy tervezték, hogy egyszerűsítse és irányítsa a kommunikációt és hatékonnyá tegye az összetett eszközök használatát. Az egységes kommunikáció összekapcsolja a hang- és videotelefont és konferenciahívást, a hang- és video üzeneteket, az azonnali üzenetküldést, a jelenlét indikációt, az email-t, a naptárt és telefonkönyvet, illetve a közösségi együttműködést. Az IDC számításai szerint az Egységes Kommunikáció piaca 2011-re 17,5 milliárd dollárra fog nőni. Az Avaya a kommunikációs iparág fejlesztéseinek vezetője, mely a szabadalmai segítségével nagyban hozzájárult az Egységes Kommunikáció széleskörű elterjedéséhez. Ezek között megtalálható például az a szabadalom, amely hozzákapcsolja a hangüzeneteket az email-hez, így az ügyfelek az üzeneteket email-en is megkaphatják. A szoftver integrálja az emberek hangpostájának üdvözlő szövegét, automatikusan frissíti azt és tájékoztatást ad a hívott elérhetőségének időpontjáról vagy a kapcsolatfelvétel egyéb lehetőségeiről. Emellett automatikusan érzékeli és elosztja a hang-, a fax- és az adat kommunikációt a különböző szerverek és telefonok között, legyen az akár IP –s vezetékes vagy vezetéknélküli hálózat. Néhány példa a fejlesztések eredményeire: - Egy alkalmazás, amely növeli a naptárban lévő emlékeztető rendszer képességeit. Összegyűjti az információt annak érdekében, hogy megbecsülje azt, hogy a dolgozónak mikor kell ahhoz elindulnia vagy megérkeznie, hogy a találkozóra időben odaérjen. Az alkalmazás emellett figyelmeztetést küld és emlékeztetőt az alapján, hogy mennyi ideig tart a találkozóra odaérni. - Egy szoftver, amely egy egyedi „visszahívást” generál, mely a helyszínt és a dolgozó feladatát jelzi egy rövid hangüzenet lejátszásával. - Egy megoldás, mely automatikusan beállítja a beszéd tömörítés szintjét. Ezáltal a beszéd hatékonyan továbbítható hang- és adat hálózaton keresztül is, miközben még a túlzsúfolt hálózat esetén is biztosítható a kiváló minőségű hang kommunikáció. A csomag tartalmazza az Avaya Unified Communication Center-t, amely bármely telefonon keresztül egy egyszerű és intuitív szóbeli utasítás segítségével lehetővé teszi a mobil, a távoli és az irodai dolgozók számára is a könnyű hozzáférést a fontos kommunikációs eszközökhöz és információhoz. Az Avaya mobil mellékkel a vállalati telefonszám egy időben csörög az irodai és akár négy mobiltelefonon. Az Avaya IP Softphone-nal könnyen indíthatók és fogadhatók hívások a számítógépről és a notebook-ról is. Az Avaya one-X asztali változata átalakítja a Windows alapú számítógépeket intelligens SIP alapú együttműködési végpontokká. A felhasználók egy intuitív grafikus felhasználói interfész segítségével indíthatnak, fogadhatnak és irányíthatnak hanghívásokat, küldhetnek azonnali üzeneteket másoknak és nyomon követhetik egymás jelenlétét. A megoldás Avaya szervereket és vezeték nélküli, IP és digitális telefonokat is tartalmazhat.
Fokozottan egységes kommunikáció
Az Avaya tovább fokozza az Egységes Kommunikációs megoldások területén a fejlesztéseit, amelynek köszönhetően a megoldások segítségével csökkenthetők a telefóniás költségek, valamint növelhető a felhasználók termelékenysége és mobilitása.