A Fujitsu "360° Grocery Journey" bemutatója egyedülálló módon tárja a látogatók elé a vevők által megtapasztalt többdimenziós kiskereskedelmi élményt. Kiderül belőle, hogyan kapcsolja össze a digitális technológia a vevők és a bolti alkalmazottak szükségleteit és igényeit, hogy ezen keresztül a kiskereskedelmi vállalat gördülékeny ügyfélutat biztosíthasson az online és az offline világ között. Így tökéletes lesz a vásárlói élmény, a vállalat pedig teljes körűen átláthatja a folyamatot. Hálózati működés mindenek felett
Egy 17 országban elvégzett vizsgálat szerint nagy az igény a digitális hálózati működés iránt a globális kiskereskedelmi vállalatok körében. A megkérdezett cégek háromnegyede1 egyetértett abban, hogy a hálózati működés létszükséglet az üzleti innovációban rejlő lehetőségek hasznosításához. Ugyanennyien gondolják úgy, hogy a kiskereskedelmi lánc több pontjáról begyűjtött adatok már eddig is elősegítették termékeik és szolgáltatásaik továbbfejlesztését.
Az EuroCIS kiállításon a Fujitsu valós idejű példákkal szemlélteti, hogyan használhatók fel a több forrásból származó adatok a vásárlói élmény javítására és a működési költségeik lefaragására. Gördülékeny fizetési folyamat a kosár teljes tartalmának beolvasásával A Fujitsu tökéletes fizetési élményt nyújt a vevőknek azáltal, hogy lehetővé teszi pl. egy divatüzletben a kosár teljes tartalmának RFID-alapú beolvasását. Az egy művelettel végzett beolvasás kivételes előnyöket kínál az időigény, a költségek és a kényelem szempontjából.
A megoldás összekapcsolja egymással az RFID megoldásokat, az eladótéri és a POS-rendszereket, és kivételesen kényelmes és rugalmas vásárlói élmény nyújtását teszi lehetővé a kiskereskedelmi cégek számára. Ugyanakkor az eladószemélyzet munkáját is megkönnyíti, és segít megelőzni a veszteségeket. A Fujitsu vizsgálatában megkérdezett kiskereskedelmi cégek több mint fele (56%) biztos abban, hogy az MI át fogja alakítani az általuk a vevőknek kínált termékeket és szolgáltatásokat. A Fujitsu standján látható MI-megoldások szemléltetik, hogyan használhatják fel a vállalatok a mesterséges intelligenciát egyrészt a vásárlói élmény javítására, másrészt pedig árbevételük védelmére. A Fujitsu az EuroCIS-en bemutatja, hogyan alakítja át az MI a kiskereskedelmet
Az EuroCIS Fujitsu-standjának egyik hatásos demója azt mutatja be, hogyan lehet megszüntetni az önkiszolgáló pénztáraknál jelentkező csalásokat oly módon, hogy mesterséges intelligencia segítségével hasonlítják össze a vonalkódokat a ténylegesen beolvasott termékekkel. Ez nagyon aktuális téma manapság, amikor egy tinédzsert nemrég tetten értek, miközben egy PlayStationre ragasztotta át a szupermarket zöldség-gyümölcs részlegéről szerzett címkét, hogy kijátssza az önkiszolgáló pénztári rendszert.
A Fujitsu 10-es csarnok B42-es SAP-standján kiállított új PoS csalásmegelőző megoldása az SAP Customer Activity Repository (SAP CAR) rendszere segítségével azonosítja a szabálytalan eladáshelyi tranzakciókat. Egy másik, az MI kiskereskedelmi hatásáról készített demóból a látogatók megtudhatják, hogyan segítenek a Fujitsu MI-vezérelt interaktív megoldásai egy divatcikk-kiskereskedőnek az üzletben és azon kívül kommunikálni a vevőkkel, személyre szabott, dinamikus árképzési modell és interaktív jelzések segítségével.
"Hihetetlenül izgalmas és kihívásokkal teli időszak vár a kiskereskedelemre a következő öt évben. Izgalmas, hiszen a kiskereskedelmi értéklánc és az értékesítési csatorna szinte minden elemét össze tudjuk kapcsolni a mesterséges intelligenciával és a fejlett analitikával az intelligens, üzletmenetet fejlesztő döntések meghozatalához. És kihívásokkal teli, hiszen az élesedő verseny miatt egyre szűkül a profitrés az iparágban. Az EuroCIS kiállításon a Fujitsu bemutatja, hogy a kiskereskedelmi cégek miként fejleszthetik tovább ügyfélkapcsolataikat és hogyan fokozhatják költséghatékonyságukat a digitális technológia segítségével" - nyilatkozta Bruno Sirletti, a Fujitsu alelnöke és kiskereskedelmi és vendéglátóipari szektorért felelős EMEIA-régióbeli vezetője.
Az EuroCIS közönsége a Fujitsu boltüzemeltetést és az ügyfélszolgálati tevékenységet támogató, integrált ServiceNow szolgáltatásait is megismerheti. Menedzselt szolgáltató lévén a Fujitsu komplett megoldást kínál - a tanácsadástól kezdve a rendszerbevezetésen, az integráción, a szolgáltatások összehangolásán és az érintettekkel folytatott kommunikáción keresztül egészen az oktatásig és a támogatásig. Az életciklus egészére kiterjedő támogatás révén a kiskereskedelem szereplői teljes digitális munkafolyamatukat új alapokra helyezhetik és egyetlen nagyvállalati felhőplatformon konszolidálhatják. Ez javítja a vásárlói és a dolgozói élményt, és mind az egyén, mind pedig a vállalat szintjén fokozza a produktivitást.