A Xerox laboratóriumaiban megszülető innovációk alapvető funkciója, hogy a munkakörnyezetet leegyszerűsítve az ügyfelek több időt és figyelmet szentelhessenek saját vállalkozásukban adódó feladatoknak. Ez a cél hívta életre a most bemutatott ügyfélszolgálati szoftver prototípusát is, amellyel a Xerox azonnali terméktámogató hozzáférést kínál ügyfeleinek a nyomtatóikkal illetve többfunkciós berendezésükkel kapcsolatban. A Xerox kutatói szerint a prototípus lerövidíti az ügyfélszolgálati hívásokat és lehetővé teszi, hogy a felhasználó a tényleges üzletmenetre koncentrálhasson. A prototípus kifejlesztése során a Xerox Európai Kutatóközpont kutatói azt tanulmányozták, hogy a különböző ügyfelek hogyan reagálnak a nyomtatókkal kapcsolatos problémákra, és megvizsgálták az ügyfélszolgálatra beérkező hívásokat is. „Kutatásunk során részletesen feltérképeztük azokat az apróságokat is, amelyek felesleges idegeskedéshez vezetnek a munkahelyeken. Ezek alapján sikerült olyan megközelítést találnunk, amely meggyőződésünk szerint minimálisra csökkentheti a munkát akadályozó kellemetlenségeket, így az alkalmazottak saját munkájuk elvégzésére összpontosíthatnak” – hangsúlyozta Sophie Vandebroek, a Xerox műszaki igazgatója és a Xerox Innovation Group elnöke. Hogyan működik a virtuális ügyfélszolgálat? Elég megnyomni a „Help” gombot egy hálózatba kötött többfunkciós berendezés képernyőjén, és a felhasználók máris vonalban vannak az ügyfélszolgálattal. Amint a műszaki munkatárs fogadja a hívást, a rendszer megmutatja neki a nyomtató 3D modelljét, miközben összegyűjti és kijelzi a berendezés állapotára vonatkozó adatokat. A rendszer ezzel egyidejűleg az ügyfél képernyőjén is megjeleníti ugyanezt a 3D modellt, és így valós idejű multimédiás kapcsolaton keresztül tudja mindkét fél követni a berendezés állapotát. A Xerox a beépített és távolról elérhető diagnosztikai rendszerek fejlesztésében is élen jár. Számos különböző megoldást kínál, mint például a PhaserSMART® önkiszolgáló diagnosztikai eszköz vagy a Command Center, ami a Xerox iGen4® és a Xerox Nuvera® digitális nyomtató-rendszerekből közvetlenül az ügyfélszolgálathoz továbbítja az adatokat a gyorsabb kiszolgálás érdekében. Ez az új virtuális ügyfélszolgálati szoftver prototípus annak a Xerox Online Support Assistant nevű interaktív szolgáltatásnak a sikerére épít, ami a Xerox WorkCentre® 7500 sorozattal jelent meg, és azonnali hozzáférést kínál az online terméktámogatáshoz. A virtuális ügyfélszolgálat fejlesztés alatt álló projekt. A Xerox folyamatosan arra törekszik, hogy a legújabb ügyfélszolgálati megoldásokat építse nyomtatóiba.
Érkezik a Xerox 3D-s virtuális ügyfélszolgálata
A Xerox háromdimenziós, webes virtuális valóságot teremtő szoftvert fejlesztett, amely révén a vállalat ügyfelei azonnali terméktámogató segítséget kaphatnak nyomtatóikhoz, többfunkciós berendezéseikhez.