A menedzselt nyomtatási szolgáltatások (MPS) piaca egyre telítettebbé válik. Az elismert nemzetközi kutatócég, az IDC legfrissebb felmérése szerint ezen a népes piacon mind nehezebb megtalálniuk a vállalatoknak a számukra legmegfelelőbb szolgáltatót. Az IDC megállapítása szerint ugyanakkor a jól kiválasztott beszállítóval, a vállalatok akár 30%-kal is tudják csökkenteni költségeiket. Emellett az MPS a termelékenységük emelkedéséhez, és a környezeti terhelésük csökkentéséhez is jelentősen hozzá tud járulni. Mindezeket a jellemzőket, elvárásokat mérlegelve az IDC a Xerox-ot nevezte meg az MPS szektor piacvezetőjének. “Kiváló stratégiai látásmódja, mélyreható piaci ismeretei, kínált szolgáltatásainak minősége, versenyképes árai, jól működő ügyfélszolgálata, valamint a kutatás-fejlesztés iránti elköteleződése miatt is kiemelkedik a Xerox az MPS szegmens mezőnyéből.” – sorolta Michael Orasin, az IDC kutatási vezetője a Xerox piacvezető státuszát alátámasztó érveket. Vezető MPS szolgáltatóként, a Xerox kínált elsőként olyan vállalati nyomtatási szolgáltatásokat (Enterprise Print Services - EPS), amelyek egy vállalkozás nyomtatási infrastruktúrájának teljes körű kiszolgálására képesek – beleértve abba az egyszerűbb hálózatba kötött gépeket, a házon belüli nyomtatási központokat és a virtuális/otthoni hálózatokat is. A Xerox portfoliójában a kis- és középvállalkozásoktól kezdve egészen a globális vállalatokig, minden piaci szereplő megtalálhatja az igényeinek megfelelő szolgáltatást. A Xerox a világ számos országában olyan ügyfeleket szolgál ki, mint a Fiat, a Procter & Gamble, a Reuters, az Enterprise Rent-A-Car, a The Dow Chemical Company vagy a KeyCorp. Az IDC idei MarketScape felmérésében egyúttal útmutatót is adott a vállalati döntéshozóknak ahhoz, hogy milyen elvárásokat/kérdéseket kell megfogalmazniuk az MPS szolgáltatójuk felé: 1. Átfogó jelenlét: Felügyelik-e minden eszköz működését és proaktívan oldják-e meg azokat a problémákat, amelyek nem kívánt üzemszünethez vezetnek? 2. Ügyfélközpontú szemlélet: Segítik-e változás menedzsment programokkal a felhasználókat az új technológiák és munkafolyamatok alkalmazásában? 3. Költségek kezelése és elszámoltathatóság: Alkalmaznak-e olyan teljes körű beszámolási folyamatokat, amelyekkel nyomon követhető a vállalat üzleti céljainak (költségek, környezettudatosság, biztonság, kockázat minimalizása) teljesülése? 4. Más gyártók termékeinek támogatása: Támogatják-e szolgáltatásaik a többi gyártó termékeit (összekapcsolhatóság, kompatibilitás)? 5. Széles szolgáltatáskínálat: A szolgáltatás szigorúan csak a cég irodáiban üzemelő nyomtatókra terjed ki, vagy kiterjeszthető a házon belüli nyomtatási központra és a virtuális/otthoni hálózatokra is? 6. Rugalmasság az értékesítésben: Elérhető-e más országokban működő irodákban is az MPS szolgáltatás? 7. Elkötelezettség az innováció iránt: Hajlandóak-e fejleszteni és innovatív megoldásokkal segíteni a vállalat munkatársait a hatékonyabb munkavégzésben? Kínálnak-e többet, mint az egyszerű nyomtatási szolgáltatást? 8. Referenciák: Képesek-e felmutatni olyan referenciákat, amelyek biztosítják a mérhető eredményeket?
Élen a Xerox az MPS szolgáltatók közt
A Xerox vezeti a menedzselt nyomtatási szolgáltatások (MPS) piacát, derül ki az IDC MarketScape legfrissebb felméréséből, amely a szolgáltatókat és azok versenyképességét vizsgálta világszerte. A kutatás szerint a megfelelően kiválasztott MPS szolgáltató révén akár a költségeik 30%-át is meg tudják takarítani a vállalatok.