Az elmúlt időszakban a nagyszámú megrendelésnek köszönhetően a TelePresence vezető helyett szerzett a virtuális konferencia-megoldások dinamikusan növekvő piacán. Az innovatív rendszer, amely egyben a Cisco egységes kommunikációs portfoliójának része, a személyes találkozókat és az időigényes utazásokat kiváltva felgyorsítja a döntéshozatali folyamatot cégen belül, valamint a beszállítók, üzleti partnerek és ügyfelek között is. A Cisco TelePresence megoldásával a vállalatok lerövidíthetik az értékesítési és termékfejlesztési periódusokat, ugyanakkor hatékonyabbá tehetik működésüket, és környezettudatosabb üzletviteli módszereket valósíthatnak meg. „Az utóbbi néhány negyedévben a telepresence-piac eddig nem látott növekedésnek indult” – nyilatkozta Ira Weinstein, a Wainhouse Research elemzője és partnere. „A hagyományos videokonferenciához képest a telepresence az utazás fáradalmai nélkül nyújtja az élethű, személyes találkozás élményét. Az elmúlt 18 hónapban megrendelt 500 darab TelePresence egyértelműen bizonyítja a Cisco vezető szerepét ebben a dinamikusan bővülő piaci szegmensben.” A 2006 októberében bemutatott megoldás a Cisco leggyorsabban fejlődő új technológiája, amelyet már több mint 100 szervezet használ világszerte. Az eddig megrendelt 500 tárgyaló többségét már rendszerbe állították az ügyfelek telephelyein. Az 500 készüléken kívül további 250 TelePresence működik a Cisco saját irodáiban világszerte, illetve olyan szervezeteknél, amelyek a Cisco adományaként jutottak hozzá a tevékenységüket segítő megoldáshoz. A Cisco TelePresence-portfoliója folyamatosan bővül olyan újdonságokkal, mint például a TelePresence vállalatközi kommunikációs megoldása, a Cisco egységes kommunikációs rendszerébe integrált hívástitkosítás, a Lotus Notesra épülő „egygombos” funkció, valamint az akár 96 résztvevőt is támogató, fejlett multipont lehetőségek. „A Cisco TelePresence bemutatásával egy teljesen új kommunikációs és együttműködési kategóriát hoztunk létre. Nagy izgalommal figyeltük, ahogy ez az innovatív technológia újabb lehetőségeket nyitott meg az üzleti életben” – mondta Charles Stucki alelnök, a Cisco TelePresence rendszerekkel foglalkozó üzletágának igazgatója. „A termék jelenleg tapasztalható gyors piaci térnyerésének köszönhetően a telepresence-technológia új fejlődési szakaszába lépett, és reméljük, hogy ezzel jelentős hatást gyakorolhatunk a vállalatok üzletvitelére, üzleti környezetére, valamint a felhasználók közötti személyes kapcsolattartásra.” A cég saját hálózatán a világ 29 országának 95 városában több mint 200 Cisco TelePresence szobát alakított ki. Ezek napi átlagos ötórás kihasználtságának köszönhetően – szemben a hagyományos videokonferenciás megoldások végpontonkénti alig napi félórás üzemidejével – a Cisco becslései szerint több mint 60 millió USD megtakarítást sikerült elérni, miközben javult a munkavégzés hatékonysága.
Cisco TelePresence: 500 virtuális tárgyaló világszerte
A Cisco bejelentette, hogy a másfél évvel ezelőtt bemutatott TelePresence virtuális tárgyaló megoldásából immár 500 darabot értékesített.