A magazin évente állítja össze egy egyetemi professzorokból, elemzőkből és szerkesztőkből álló kuratórium segítségével azt a százas listát, amelyben a jelölteket kilenc kategóriába sorolja. A lista olyan, a nemzetközi üzleti életben pozitív eredményeket elérő személyeket tartalmaz, akik 2008-ban leginkább ráhatással voltak az üzleti világ etikájára, jogi, etikai, fenntarthatósági vagy akár társadalmi szerepvállalási szempontból. Masamitsu Sakurai a 30. helyet foglalja el a rangsorban, olyan jeles emberek társaságában, mint Barack Obama (14.), Nicolas Sarkozy (25.) vagy éppen a tavaly elhunyt Paul Newman (91.). Sakurai, aki a japán „Vállalati Vezetők Egyesületének” (Keizai Doyukai) elnöke is egyben, a civil szervezetek (NGO) kategóriában került fel a listára. Az ország üzleti életének szóvivőjeként is számon tartott Sakurai azzal érdemelte ki az előkelő helyezést, hogy pozitívan használta ki a pozíciójából fakadó előnyöket, többek között ő kezdeményezte és vitte véghez Japánban az üzleti tevékenységek széndioxid kibocsátását szabályozó törvény bevezetését. A Ricoh Csoport büszke arra, hogy ezzel a gesztussal az EthiSphere is elismerte a vállalat, környezet iránti elkötelezettségét.
Az üzleti etika elitjében a Ricoh Csoport igazgatótanácsi elnöke
Az amerikai EthiSphere magazin - az üzleti etika és a korrupcióellenesség fóruma - beválasztotta Masamitsu Sakurait, a Ricoh igazgatótanácsának elnökét az üzleti etika 100 legbefolyásosabb embere közé.