Huszonnégy elektromos busz mindennapi működéséhez szükséges infrastruktúrát hoz létre a Siemens a csehországi Ostravában.
A cseh városban jelentős az igény a megbízható, költséghatékony és nulla káros anyag kibocsátású tömegközlekedés iránt. Ezért is bővíti flottáját az ostravai tömegközlekedési vállalat huszonnégy elektromos busszal, mely az ország eddigi legnagyobb e-busz rendelésének számít. A járművek töltése Siemens technológiával valósul meg, várhatóan már jövő nyártól.
Az infrastruktúra kiépítéséhez négy töltőállomást, huszonnyolc mobil töltőt, elektromos megoldásokat -közte transzformátorokat- valamint energia-automatizálási szoftvert is szállít a technológiai vállalat. Az infrastruktúra egyik látványos eleme lesz, hogy az elektromos autóbuszok nem csupán hagyományos, "oldalra csatlakoztatós" töltőből, hanem ún. pantográf töltőből is nyerhetnek energiát. Utóbbi a trolik áramszedőjéhez hasonlít, a buszoknak csupán be kell állni a töltő alá, és gombnyomásra indul a töltési folyamat. A nagy teljesítményű berendezések önkiszolgáló jelleggel működnek majd.
A mindennapi működtetés, a hatékony energiagazdálkodás, az adatok mérése, továbbítása, valamint az automatikus vezérlés érdekében irányítási (Simatic S7) és energiahálózati (mikrogrid) megoldásokat is telepít a Siemens. A rendszer a buszok menetrendjétől, valamint a rendelkezésre álló energiától függően lehetőséget ad a töltési teljesítmény megváltoztatására is.
A Siemens teljes körű szolgáltatást nyújt a tömegközlekedési vállalat számára, hiszen a berendezéseken, töltőkön kívül a projektmenedzsmentet, az építési és összeszerelési munkákat, az üzembe helyezést, valamint a megelőző karbantartásokat is elvégzi. Az ostravai projekthez kiválasztott Sicharge UC töltőrendszer moduláris, és minden típusú elektromos haszongépjárműhöz alkalmas. A rendszer 800 kW töltési teljesítményre képes, és úgy tervezték, hogy megfeleljen a jövőbeni töltési és infrastrukturális követelményeknek. A rendszer optimalizálja az áramfogyasztást és különféle csatlakozási lehetőségeket kínál. A technológia lehetővé teszi mind a bel-, mind pedig a kültéri felhasználást.
Akár tíz perc alatt feltöltődhetnek az elektromos buszok
A Solaris elektromos buszai egyenként maximum nyolcvan utast tudnak majd szállítani, és a terminálokon történő fokozatos töltésnek köszönhetően a hatótávolságuk akár négyszáz kilométer is lehet. A nagy teljesítményű töltési technológiának köszönhetően a napközbeni töltés buszonként nem tart tovább tíz percnél.