Accenture felmérés a televíziózási szokásokról

|

Az Accenture felmérése szerint a televíziós hálózatoknak életmentő beavatkozásra van szükségük, miközben a nézők hűek maradnak kedvenc programjaikhoz.

A fogyasztók egyre kiábrándultabbak a televízió által nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban, viszont továbbra is rendkívül hűségesek kedvenc műsoraikhoz – derül ki az Accenture által végzett Globális Műsorszolgáltatási Fogyasztói Felmérésből. A felmérés célja volt elemezni az emberek fogyasztását és sugárzott tartalomhoz való viszonyulását több globális piacon, valamint megvizsgálni, hogyan alkalmazkodnak az új tartalomszolgáltatási módszerekhez. A felmérés azt mutatja, hogy bár továbbra is a televízió számít az uralkodó tömegkommunikációs eszköznek (az emberek 97%-a néz tévét egy átlagos héten), a fogyasztás összetétele különböző ismérvek szerint változó – ide értve például a földrajzi helyet, életkort, társadalmi és szociális helyzetet. Noha a fogyasztók 70%-a több mint négy műsort néz hetente, 71% százalékuk ezt négy vagy több televíziós csatornán teszi. A csatornák ilyen gyakori váltogatása azt jelzi, hogy a fogyasztók számára fontosabb, milyen műsort akarnak nézni, mint az, hogy ez melyik (általuk már esetleg megszokott) csatornán megy. Ez lehetőséget ad a tartalmak készítőinek – stúdióknak és különböző hálózatoknak – arra, hogy több csatornán és többféle eszközön keresztül szolgáltassanak tartalmat a fogyasztóknak. Így új lehetőségek nyílnak a fogyasztókkal történő kapcsolatteremtésre, és ezáltal teljesen új bevételi források hozhatók létre. A felmérés azt is kimutatta, hogy a válaszadók 83 százaléka elégedetlen az élő (pl. sugárzott műsorok, kábel TV) műsorszolgáltatásokkal, egyharmaduk (33%) még mindig 8 vagy több műsort néz hetente – ez a szám amerikai fogyasztók esetén 41%, a briteknél 39%. A fogyasztói viselkedés ilyen irányú változása komoly veszélyt jelent a televíziós hálózatokra, ha nem lesznek képesek a tartalmakat közvetlen módon, új, digitális csatornákon keresztül eljuttatni a fogyasztókhoz. David Wolf, az Accenture Média és Szórakoztatás ágazatának egyik vezetője szerint a kutatás azt sugallja, hogy a televízió az eredeti szerepköréből kiemelkedve egy pontosan beazonosítható, önálló médiummá válik. “Az emberek új fogyasztási lehetőségeket ismernek meg, és eltávolodnak a hagyományos lineáris műsorfolyamoktól” – mondta Wolf. “Az életkor pedig a legfontosabb mutatószáma lett ezeknek a változásoknak, ugyanis a 35 év alatti fogyasztók egyértelműen jelzik e küszöbön álló változásokat és jövőbeni műsorfogyasztási szokásokat. A mai fiatalok elégedetlenebbek a hagyományos televíziózás nyújtotta élménnyel, és egyre jobban érdeklődnek az új lehetőségek hozzáférhetőségét illetően.” Wolf más említésre méltó tendenciára is rámutatott. Az Egyesült Államokban a 18-24 éves korosztály 46%-a néz műsorokat mobileszközökön, az 55 évnél idősebbek esetében azonban ez az arány jóval alacsonyabb (19%). Ez a drámai viselkedésbeli eltérés jelenti a változás szelét, amely végleg át fogja formálni a tartalomkészítési és -terjesztési piacot világszerte. “A 35 év alatti korosztály tagjai gyakrabban nézik a műsorokat alternatív eszközökön, jobban ismerik az igény szerinti (on demand) televíziózást, jobban szeretik akkor nézni a műsorokat, amikor akarják, és nagyobb hajlandóságot mutatnak a fizetős letöltések iránt.” – állapította meg Wolf. A felmérés szerint a fogyasztóknak már kialakult valamilyen elképzelésük arról, milyen típusú tartalom illik leginkább az egyes készülékekhez. Négyből egy (27%) szívesen nézne teljes TV sorozat epizódokat a PC-jén, míg ugyanennyien (27%) szeretnének közérdekű információhoz jutni; 26 százalékuk általában nem tévén szeretné az új műsorokat nézni; 25 százalékuk pedig a tartalmakat saját maga szeretné szerkeszteni. Kevesebben szeretnének program-ismertetőket (16%) vagy a TV sorozatok rövidített verzióit. “A felhasználó által generált tartalmak nagyon népszerűek a mobiltelefonokon, amelyek a mobil készülékek egyre bővülő fénykép- és videó adottságait tükrözi, valamint a szemtől-szemben és üzenetküldés útján való megosztás képességét.” – mondta Wolf. A felmérés továbbá úgy találta, hogy háromból több mint egy felnőtt (37%) hajlandó valamilyen módon fizetni, hogy egy digitális szolgáltatótól tévéműsorokat töltsön le, akiknek a fele havi díjat részesítené előnyben a korlátlan letöltés fejében, és nem sokkal vannak kevesebben azok, akik egy adott sorozat egy évadáért fizetnének. Harminchárom százalék részesítené előnyben a fizetés nélküli megtekintést,a programokba szerkesztett reklámok megnézéséért cserébe. A felmérés megállapításai aláhúzzák azt a tényt, hogy a felhasználóknak ma világszerte nagyobb hatalmuk van mint valaha abban a tekintetben, hogy mit nézzenek, mikor nézzék, és milyen készüléken. A mai digitális környezetben egyre jobban elmosódik a definíció, hogy mi is a TV és annak célja, mivel ambiciózus új belépők, csatornák és interaktív lehetőségek özönlenek be mindenhonnan. A felmérés feltárta, hogy különböző országokra és régiókra különböző fogyasztói magatartás jellemző. Az átívelő trendek – és stratégiák, hogy kielégítsék a fogyasztói igényeket – lehetnek globálisak, de a helyi megvalósítás helyi ismereteket igényel és a gyorsan változó fogyasztói ízlés, elvárás és vágyak tudatosságát. “Amit ezeknek a földrajzilag tagolt eredmények mindegyike kihangsúlyoz, az az, hogy az egy kaptafára épülő digitális szolgáltatás nem fog működni. Az iparág szereplőinek szükségük van a ”gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan” koncepcióra. Nem véletlen, hogy a legnagyobb tartalom-előállítók felvásárlások sorát végzik a feljövőben lévő piacokon, hozzáférést keresve a fejlesztésekhez, tudáshoz és tartalmakhoz – egyrészt, hogy azokat helyileg hasznosítsák, másrészt, hogy újrahasznosítsák őket világszerte a fejlett és a feljövőben lévő piacokon.” - mondja Orosz Zoltán, az Accenture magyarországi irodájának rendszerintegráció és technológiai üzletági igazgatója. A felmérés további eredményei: • Egy átlagos hét során számos műsort tekintenek meg alternatív készüléken (nem TV-n) keresztül. Nyolc ország felnőtt lakosságát vizsgálva, egy átlagos héten háromból egy fér hozzá a műsorokhoz alternatív készüléken keresztül – ez az érték Olaszországban (41%), Franciaországban (36%) és Spanyolországban (35%) a legmagasabb, míg Brazíliában a legalacsonyabb (17%). 10 megkérdezett felnőtt közül heten néznének szívesen adásokat számítógépeiken. • A nézők egyre inkább megkülönböztetik, hogy az adott műfajokat élőben vagy on-demand módon részesítik előnyben. A lakosság közel fele (46%) szívesebben nézi a sportközvetítéseket és a hírműsorokat egyenes adásban. A megkérdezettek 23 %-a szerint a helyzet komikumok (sitcom-ok) és a drámák nézése on-demand módon a legélvezetesebb. • A rögzített műsorfolyamú televíziós csatornák esetében a legkevésbé a reklámok kedveltek. A reklámok messzemenően a leginkább kifogásolt műsorok (64%). Második helyen áll, hogy nincs lehetőség a visszatekerésre (40%), ezt követi, hogy a műsorokat nem lehet tetszőleges időpontban megtekinteni (38%). Sokkal kevésbé találják zavarónak a számukra érdektelen tartalmakat (14%), és hogy otthonukon kívül nem tudják a műsorokat megnézni (8%) nincs lehetőségük interakcióra (7%), illetve a műsorok értékelésére (7%). További információ az Accenture által végzett Globális Műsorszolgáltatási Fogyasztói Felmérésről: www.accenture.com/broadcaststudy. Alkalmazott módszer Ez a jelentés a Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban, Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban elvégzett, azonos kérdőíveket felhasználó online felmérés eredményeit tartalmazza. Az online kutatás az előbb említett 6 országon belül kb. 1000 felnőtt korú lakost érintve, demográfiailag reprezentatív országos omnibusz mintavételezési szolgáltatás segítségével került lebonyolításra. Brazíliában és Mexikóban telefonon történő megkérdezéseket alkalmaztak, mivel ott nem működik omnibusz szolgáltatás. A felmérésben részt vevő nemzetek nagyvárosaiban összesen 500 interjúra került sor annak érdekében, hogy az országokat illetően reprezentatív mintát nyerjenek. Az online omnibusz szolgáltatáson keresztül megkérdezett felnőtt lakosság életkora Európában országonként eltérő volt. Olaszországban és Spanyolországban a megkérdezettek 16-54 év közötti életkorúak, míg Franciaországban, Németországban és az Egyesült Királyságban 16-64 év közöttiek. Az Egyesült Államokban az országos omnibusz mintavétel a 18 éves és ennél idősebb korosztályt foglalja magában. Brazíliában és Mexikóban a telefonos megkérdezés a 18-64 év közötti lakosokra terjedt ki. Accenture Az Accenture vezetési tanácsadással, technológiai szolgáltatásokkal és tevékenységek kiszervezésével foglalkozó világcég. Az Accenture, az egész világon szerzett iparági és működési területeken szerzett páratlan tapasztalatával, minden részletre kiterjedő képességeivel és kutatásaival segíti ügyfeleit, hogy azok kiemelkedően teljesítő vállalatokká és kormányzati szervekké válhassanak. A cég 49 országban dolgozó több mint 178.000-es alkalmazotti létszámával 19,70 milliárd USD nettó árbevételt ért el a 2007. augusztus 31-én zárult pénzügyi évben. Honlapcím: www.accenture.hu

0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.