A sikeres digitális átalakulás soha nem egyszerű. De most, a globális piacokat, ellátási láncokat és a munkavégzési gyakorlatot érintő nagyszabású változások idején még intenzívebben jelentkeznek a kihívások, és a szervezetek a digitális innováció segítségével próbálnak túlélni és növekedni.
Ilyen nehéz körülmények között kritikus tényező a legfelsőbb szintű vezetés minősége. Nyilvánvaló, hogy a vezetés az egyik olyan fő támogató elem ("digitális izom"), amelyre a szervezeteknek a sikeres transzformációs programok lebonyolításához szükségük van. Ráadásul vannak olyan konkrét vezetői tulajdonságok is, amelyek szoros összefüggésben állnak a sikerrel.
Egyértelmű például, hogy az erős kollektív céltudatossággal rendelkező szervezetek nagy valószínűséggel képesek sikeres átalakulást végrehajtani, különösen, ha a kitűzött cél kapcsolatban áll valamilyen tágabb társadalmi törekvéssel (pl. az ENSZ fenntartható fejlődési céljaival, az SDG-kkel). A szervezet vezetősége fontos szerepet játszik a céltudatosság megteremtésében azzal, ha személyesen kiáll a világos jövőkép mellett és annak megvalósítása felé tereli a vállalatot.
Az ügyfelekkel folytatott beszélgetéseinkből kiderül, hogy azok a vezetők, akik sikeresen integrálták az SDG-k megvalósítását szervezetük stratégiájába, nagyobb valószínűséggel tudnak felmutatni egy kollektív célt, és érnek el kézzelfogható előnyöket a digitális átalakulással. Az ilyen szervezetek ráadásul általában munkatársaik, partnereik és ügyfeleik bizalmát is jobban élvezik.
Az is egyértelmű, hogy az aktívan és következetesen empatikus stílusban kommunikáló vezetők jobban tudják aktivizálni és önálló lehetőségekhez juttatni munkatársaikat. A magas szintű aktivitás és önállóság révén pedig a szervezet nagyobb eséllyel lesz képes sikeres transzformációs programot végrehajtani.
Hogyan tudná elősegíteni, hogy szervezete vezetési stílusa pozitív eredményeket hozzon ki a digitális átalakulásból? Milyen lépéseket kell megtenniük a siker érdekében?