A létesítmény éves termelése eléri majd az 1350 tonna hidrogént, amelynek előállításához kizárólag megújuló forrásból származó, például nap- és szélenergiát fog használni. A szállítmányozás és az ipar ezzel a hidrogénnel évente akár 13500 tonnával csökkentheti széndioxid-kibocsátását. A teljes üzemépítés fővállalkozója a Siemens Smart Infrastructure.
A klímasemleges jövőbe vezető út egyik kulcstechnológiája a hidrogénmeghajtás. Az OECD legutóbbi elemzése szerint a világ energiaigénye 2050-re mintegy 80 százalékkal továbbnő. Masszív beruházásokra lesz szükség a tiszta energia előállítása és elosztása, valamint a digitalizáció terén ahhoz, hogy ezt az igényt kiszolgáljuk, és közben a klímaváltozás kihívásait is megválaszoljuk. Az energiafogyasztó szektoroknak - közöttük a szállítmányozásnak és az iparnak - ezért fokozniuk kell szénmentesítésre irányuló erőfeszítéseiket.
Wunsiedel Energia Parkjában épül az új hidrogéntermelő üzem, a Siemens meglévő akkumulátorgyára és más iparvállalatok szomszédságában. Ezek a létesítmények a hulladékhőt vagy az elektrolízis során felszabaduló oxigént is fel tudják használni, összekapcsolt infrastruktúrájuk ezért egész Németország számára modellként fog szolgálni.
Elosztott energiaellátó rendszerével és a digitális technológia használatával a projekt világítótoronyként mutatja a fenntartható jövőbe vezető utat. A Siemensnél a digitalizáció és a fenntarthatóság mindinkább az üzleti tevékenység középpontjába kerül. A vállalat nemrég tőzsdepiaci napján, befektetők előtt ismertette DEGREE keretrendszerét, amellyel a fenntarthatóság környezeti, társadalmi és irányítási dimenziójában is továbberősíti elkötelezettségét.
Zöldnek, azaz szénmentesnek minősül a hidrogén, ha előállításában a víz elektrolíziséhez kizárólag megújuló forrásból származó energiát használnak. Ezt a hidrogént a wunsiedeli üzemből teherautók szállítják majd a helyi és a régiós ügyfelekhez, főleg Felső-Frankföld, Felső-Pfalz, Thüringia és Szászország térségében, a Cseh Köztársaság területén. A létesítmény az üzemanyag-elosztó hálózat rugalmasságát is növeli, amivel elkerülhető a szűk keresztmetszetek kialakulása. Minthogy a teherautók és az autóbuszok számára közös nyilvános töltőállomások alakíthatók ki, a közúti teherszállítás és a regionális tömegközlekedés egyszerre juthat szénmentes megoldáshoz.
Az új hidrogéntermelő üzem a tervek szerint 2022 nyarán kezdi működését.