A Gartner legújabb jelentése alapján az Avaya vezeti a világ kontaktcenter piacát. A riport a vállalatok 2007-es kontaktcenter piaci részesedését mérte fel, melyből kiderült, hogy az Avaya mind bevétel, mind szállítás tekintetében első helyet foglal el valamennyi vizsgált régióban és kategóriában, köztük az IP-alapú kontaktcenterek piacán is. A Gartner jelentése szerint az Avaya 38 százalékos részesedéssel rendelkezik a világ kontaktcenter értékesítéseinek bevételeiből, míg 40 százalékos a részesedése a kontaktcenter szállításokból. A jelentés szintén kimutatja, hogy az Avaya mindkét esetben 25 ponttal megelőzi az őt követő versenytársát. Észak-Amerikában, beleértve az Egyesült Államokat és Kanadát, az Avaya a teljes kontaktcenter bevételből 43 százalékos részesedéssel rendelkezik. A világ egyéb területein is hasonló arányban részesedik a kontaktcenter bevételekből az Avaya. Az EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) régióban 32 százalék, míg az Ázsia és Csendes-óceáni régióban 35 százalék a vállalat részesedése. A Dél-Amerikai piacon 2007-ben 100 százalékos növekedést ért el az Avaya, így ebben a régióban a kontaktcenterek értékesítéséből származó bevételek felével rendelkezett a vállalat. A Gartner szerint a kontaktcenter piac bevétele a 2007-es évben megközelítette a 2,4 milliárd dollárt. Az elemző cég jelentése szintén kimutatta az IP-alapú kontaktcenterek rendkívül gyors terjedését, ezek szállítása évről-évre 37 százalékkal nőtt, jelenleg pedig a világ kontaktcenter piacának 49 százalékát teszi ki. A következő évre a Gartner az IP-alapú kontaktcenterek átállásának felgyorsulását várja a piacon. A Gartner jelentése szerint az Avaya 36 százalékkal vezetett 2007-ben az IP-alapú kontaktcenterek kategóriában, 16 ponttal megelőzve az őt követő versenytársát. Az Avaya kontaktcenter megoldásainak portfóliója a képességek és alkalmazások széles spektrumát magába foglalja, melyekre a teljes körű ügyfélszolgálati működéshez szükség van. Tartalmazzák többek között a kontakt menedzsmenthez szükséges szoftvert, az intelligens útvonal meghatározást, az önkiszolgáló menüstruktúrát, a kimenő hívásokat, az otthoni IP ügynököket és sok minden mást. Az Avaya kontaktcenter megoldásairól további információ a http://www.avaya.com/gcm/master-usa/en-us/pillars/contactcenters/index.htm honlapon található.
A kontaktcenterek piacának éllovasa
A Gartner legújabb jelentése alapján az Avaya vezeti a világ kontaktcenter piacát. A vállalat mind bevétel, mind szállítás tekintetében első helyet foglal el valamennyi vizsgált régióban és kategóriában, köztük az IP-alapú kontaktcenterek piacán is. A jelentés szerint az Avaya 38 százalékos részesedéssel rendelkezik a világ kontaktcenter értékesítéseinek bevételeiből, míg 40 százalékos a részesedése a kontaktcenter szállításokból. Emellett kimutatja, hogy az vállalat mindkét esetben 25 ponttal megelőzi az őt követő versenytársát.