A HP kutatásai igazolják a színek figyelemfelkeltésben játszott szerepét

|

Kutatási eredmények alapján a szín fontos üzleti tényező * A HP Képalkotási és Nyomtatási divíziója csökkenti a színek használatának költségét

Az emberek nagyobb valószínűséggel reagálnak pozitívan egy zöld színben tett ajánlatra, míg a piros váltja ki a legszélsőségesebb reakciókat – állapította meg a HP Képalkotási és Nyomtatási divíziója (IPG) megbízásából az EMEA-régióban végzett kutatás . Az eredmények igazolták a színek meggyőző erejét. A megkérdezettek több mint fele (53%) egyetértett vagy határozottan egyetértett a zöld betűvel nyomtatott állításokkal, míg ha ugyanazt a kérdőívet fekete betűvel készítették el, csupán 36% fejezett ki egyetértést. A HP IPG, a képalkotási és nyomtatási eszközök legnagyobb globális szállítója, kutatás segítségével kívánta alaposabban felderíteni a színek döntéshozatali folyamatra gyakorolt hatását. Az eredmények alapján a vállalatok pontosabban megérthetik, miként reagálnak a különböző célcsoportok a színekre, és ennek megfelelően javíthatják belső és külső kommunikációjukban a színek használatát. A kutatás összefüggést tárt fel a polaritás – a szélsőséges vélemények – és a piros szín között. A piros színnel nyomtatott kérdőívek közel háromszor annyi esetben váltottak ki a megkérdezettekből szélsőséges reakciót (határozott egyetértést vagy elutasítást, mint a fekete-fehér verziók (29% – 10%). A közömbös válasz (sem egyetértés, sem elutasítás) a kék és a fekete színnél jelentkezett a leggyakrabban – 47 illetve 43 százalékos arányban, míg a zöld színnél 28%, a pirosnál pedig 19% volt ugyanez az arány. A vizsgálat a nemek között is különbséget mutatott. A férfiak mindenütt kétszer olyan gyakran nyilvánítottak szélsőséges reakciót (24%), mint a nők (11%). A piros osztotta meg a leginkább mindkét nemet: a férfiak 34 és a nők 24 százaléka reagált határozott egyetértéssel vagy elutasítással a pirosban feltett kérdésekre. Ha a kérdést fekete színnel nyomtatták, a férfiak 16 és a nők 3 százaléka adott hasonlóan szélsőséges reakciót. A kilenc ország munkavállalói korú válaszadói körében végzett kutatás különböző színű betűkkel nyomtatott „semleges állításokra” épült. A válaszadók különböző csoportjaitól azt kérték, hogy fejezzék ki, mennyire értenek egyet az egyes állításokkal. Luis Casado, a HP IPG EMEA-régióbeli nagyvállalati marketingigazgatója elmondta, hogy bár a kutatás nem tekinthető „tudományos” értékűnek, az eredmények jól érzékeltetik a színek döntéshozatali folyamatra gyakorolt hatását. „Az egyéni percepció és színekre adott reakció nagyon sokféle lehet, éppen ezért nehezen előrejelezhető és elemezhető. A kutatási eredmények igazolják a piros szín által kiváltott szélsőséges reakciót, ugyanakkor összességében véve a piros betűs állításokkal még mindig többen értettek egyet (47%), mint fekete (39%), vagy kék (36%) szín használata esetén” – magyarázta Cascado. „Az eredmények jól mutatják, mennyire befolyásolják a színek az emberek véleményét, egyetértését és akár döntéseit. Ez pedig távolról sem elhanyagolható szempont az üzleti életben. A szín fontos üzleti tényező, ha a vállalat adott reakciót szeretne kiváltani célközönségében, vagy csupán ki akar tűnni a piaci tömegből” – folytatta a szakember. A színek erősödő üzleti hatása Boudewijn Krijer, független színes nyomtatási és digitális képalkotási szakértő, a ColorPlaza alapító partnere úgy véli, hogy a kutatás megállapításai értékes információt közölnek a színek percepcióra és döntéshozatalra gyakorolt hatásáról. „A vizsgálat igazolta azt az ösztönös sejtésünket, hogy a színek szó szerint magasabb szintre emelik a dokumentumot, és számottevő mértékben fokozzák annak hatásosságát szubjektív értékelés, figyelemfelkeltés, sőt a végső döntés szempontjából” – fejtette ki Krijer. „A színek használata ma még sokkal inkább művészet, mint tudomány. Az üzleti életben az elmúlt tíz évben terjedtek el széles körben a színes dokumentumok. Az értékesítésben a fekete helyett ma már sokkal inkább a sárga a domináns szín, és a zöld – amivel egy évtizede még alig lehetett találkozni – szintén erőteljesen terjed. Ezek a változások egyrészt a tágabb értelemben vett társadalmi környezet átalakulását tükrözik, ami – sok szempontból – formálja az emberek színekről alkotott fogalmait, másrészt a színes nyomtatás költségének csökkenésével is összefüggenek. „A nagyvállalati és a kkv szegmensben két fő trend áll a színes anyagok terjedésének hátterében. Először is, a színes nyomtatás relatív költségének csökkenésével a szervezetek házon belül is közel profi minőségű szóróanyagokat állíthatnak elő. Másodsorban a színes használat követését, mérését és megtervezését segítő eszközök széles választékának köszönhetően valódi, mérhető beruházás-megtérülést érhetnek el a színes nyomtatással” – jelentette ki Krijer. A HP sokféle szoftvert és felügyeleti eszközt kínál a nagyvállalatoknak és a kkv-knak a színes nyomtatott és digitális anyagoknál elérhető beruházás-megtérülés növelésére és követésére: • Nagyvállalatoknak o A nagy teljesítményű HP Color-Access Control segítségével a szervezetek kezelhetik, figyelhetik és elemezhetik a színek használatát nyomtatási és digitális képalkotási környezetükben . Stratégiai szinten szabályozhatják a színes funkciók igénybevételét, használati és optimalizációs jelentéseket készíthetnek, riasztásokat generálhatnak, segíthetik a színes nyomtatási feladatok részlegek közötti elszámolását, a nyomtatási folyamatok auditálását és a sikeres kellékanyag-gazdálkodást. (http://www.hp.com/sbso/productivity/color/access/) o A nagyvállalatok számára ingyen elérhető a HP Web JetAdmin nevű, egyszerű nyomtatási és képalkotási felügyeleti szoftvercsomag. A csomag szoftverei távkonfigurációval, proaktív rendszerfigyeléssel, biztonsági jellemzőkkel, hibaelhárítással és jelentéskészítéssel segítenek optimalizálni az eszközkihasználtságot, kézben tartani a költségeket, biztonságossá tenni az eszközöket és ésszerűsíteni a kellékanyag-gazdálkodást a képalkotási-nyomtatási környezetben. A 2009 júliusában bevezetett legújabb változat, a HP Web Jetadmin 10.2 továbbfejlesztett távfelügyeleti képességeket, eszközkövetési és konfigurációs jellemzőket és fejlett kellékanyag-gazdálkodást kínál – ezzel is csökkentve a karbantartási időt és a telepítési összköltséget. A Web JetAdmin felhasználói az energia-megtakarítás érdekében távolról ütemezhetik az alvó és éledési üzemmódokat, sőt a kétoldalas (duplex) nyomtatás automatikus aktiválásával a papírfogyasztást is legalább 30 százalékkal mérsékelhetik. (http://h20338.www2.hp.com/hpsub/cache/332262-0-0-225-121.html) o Az Edgeline technológiával ellátott HP MFP-kkel a szervezetek többszintű árazási modellt alkalmazhatnak a produktivitás fokozására és a színes költségek szabályozására: külön árat határozhatnak meg a professzionális és a némileg gyengébb általános irodai minőségre, sőt – a HP Color Accent jellemzővel – egy harmadik árat is beállíthatnak, amikor a rendszer a fekete-fehér oldalköltségnek megfelelő árat számítja a nagyon kevés színt tartalmazó oldalaknál. (http://www.milner.com/documents/HP_CM8060-CM8050.pdf) • Kkv-knak o A HP Easy Printer Care szoftver könnyen kezelhető eszköz a színes nyomtatási feladatok követéséhez, figyeléséhez és utólagos ellenőrzéséhez. A nyomtatók használatáról jelentést készítő eszköz max. 20 HP LaserJet nyomtatóhoz használható. (http://h20271.www2.hp.com/SMB-AP/cache/470575-0-0-190-121.html) Tudnivalók a HP-ról A HP a világ legnagyobb információs technológiai vállalataként nyomtatási és számítógépes termékeket, informatikai szolgáltatásokat, szoftvereket, illetve egyéb megoldásokat kínál, amelyek az ügyfelek és vállalatok számára leegyszerűsítik a technológia élményét. További tudnivalók a HP-ról (NYSE: HPQ) a HP weboldalán olvashatók: http://www.hp.com/.

0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.