A HP BTO szoftverportfólió tagjaival az ügyfelek jobban menedzselhetik IT-projektjeiket és szolgáltatásaikat, mindig a kívánt szinten tarthatják IT-alkalmazásaik minőségét, teljesítményét, és folyamatosan figyelhetik online üzleti működésük alakulását. Az igény szerinti, vagy szolgáltatásként nyújtott szoftverek üzleti modelljének lényege, hogy a szállító az interneten keresztül üzemelteti és biztosítja ügyfeleinek az általa fejlesztett szoftvert. „A HP BTO portfólióhoz tartozó „szolgáltatásként nyújtott szoftvereket” főként olyan vállalatoknak ajánljuk, akik szakértelemhiánnyal, esetleg munkaerőhiánnyal küszködnek – mutatott rá Mohai Gábor, a HP kereskedelmi igazgatója. „Állami vállalatok esetében ez akkor jelenthet problémát, ha az IT szakembereket jóval magasabb fizetéssel átcsábítják profit-orientált cégekhez, mert szakemberhiány van a piacon. A kis- és közepes vállalatokat (200 fő alatt) a kis IT létszámból eredő szakértelemhiány miatt érdekelheti az ajánlatunk. Ugyanakkor azok a vállalatok is célcsoportjai lehetnek a szolgáltatásnak, akik beruházási pénzek helyett (CAPEX) inkább üzemeltetésre kapnak pénzt (OPEX). „ A HP több mint 670-tagú SaaS ügyfélkörében számos ágazat kis- és nagyvállalatai megtalálhatók. Közéjük tartozik például az Elsevier (könyvkiadás), a Cardinal Health (egészségügy), a Lafarge North America (feldolgozóipar), az Akamai Technologies (IT) és a DBS Bank (pénzügyi szolgáltatások). A HP szoftverüzletágának BTO-megoldásai közül jelenleg az alábbiak vehetőek igénybe a SaaS modell szerint: ˇ Business Availability Center – Felügyeli az üzleti szolgáltatások és alkalmazások műszaki állapotát, és optimalizálja rendelkezésre állásukat, teljesítményüket és eredményességüket. ˇ Quality Center – Irányítja a minőségügyi folyamatokat, automatizálja a szoftvertesztelést a különböző alkalmazáskörnyezetekben, és az új szoftverváltozatokkal kapcsolatos folyamatok kezelésével megalapozottabbá teszi a döntéshozatalt. ˇ Performance Center – Támogatja az alkalmazásteljesítmény üzleti követelmények alapján történő elemzését és ellenőrzését, enyhíti az alkalmazás-bevezetéssel és -frissítéssel járó kockázatot. ˇ Project and Portfolio Management Center – Szabványosítja, felügyeli és rögzíti az operatív és projekttevékenységek végrehajtását, és kritikus információkkal segíti a valós idejű döntéshozatalt. A HP BTO szoftverek szolgáltatásként történő igénybevételének előnyei: ˇ Bejáratott infrastruktúra és szakértői csapat; ˇ A telepítéssel, a teljesítménnyel, a teszteléssel és más rendszerbevezetési tevékenységekkel járó kockázatok enyhítése; ˇ A HP szoftvertermékeiből kinyerhető érték maximálása a bevált gyakorlat átadásán és a folyamatos mentori támogatáson keresztül; ˇ A megoldást a HP üzemelteti, így az ügyfél minden energiájával az üzleti működésre koncentrálhat; ˇ Szabad választás a SaaS konstrukció és a helyszíni szoftvertelepítés között. A HP SaaS for BTO konstrukcióval támogatott gyors rendszerbevezetést követően a vállalat később bármikor igényelheti a szoftver helyszíni telepítését.
A HP bővíti szolgáltatásként nyújtott szoftvereinek kínálatát
A HP bővíteni kívánja a Business Technology Optimization (BTO) portfólióhoz tartozó „szolgáltatásként nyújtott szoftverek” (Software-as-a-Service, SaaS) kínálatát, hogy még több ügyfelének segítsen gyorsan és gazdaságosan kihozni a maximumot szoftverberuházásából.