A SAS Customer Intelligence alkalmazásával a Honda egységes környezetben tudja integrálni az évek során összegyűjtött, nagy mennyiségű kvantitatív és kvalitatív kutatási adatait, elemzésükkel pedig azonosítani tudja a trendeket, és előre tudja jelezni a tervezett modellek várható piaci fogadtatását. „Már önmagában az adatintegráció nagy előnyt jelent, hiszen rendszertípustól függetlenül lehetővé teszi az információkhoz való gyors hozzáférést, továbbá időt takaríthatunk meg az automatizált jelentéskészítő eszközökkel. A legnagyobb értéket mégis az jelenti, hogy az adatainkat értelmezni tudjuk, s az összefüggéseket látva előrejelzéseket készíthetünk a vevőink igényeiről. Így a kutatási adatokból nyert információk alapján tervezhetjük meg az új motorkerékpárokat.” - nyilatkozta Daniele Lucchesi, a Honda R&D Europe piac- és termékkutatási menedzsere. A Gartner szerint piacvezető Az üzleti intelligencia számos eszközzel támogatja a vállalatok marketingtevékenységét - ilyen például a Honda által is alkalmazott adatelemzés és előrejelzés. Sok cég azonban marketingkampánya hatékonyságának növelésére használja a SAS Customer Intelligence-t, amely lehetővé teszi, hogy a vállalatok azonnal reagáljanak a fogyasztói jelzésekre, egy integrált platform alkalmazásával - legyen szó akár a potenciális vevők felé üzenetet közvetítő, úgynevezett outbound, akár a fogyasztók aktivitására építő, inbound marketingtevékenységről. A SAS CI a többcsatornás kampányok megvalósításában is élenjár, melyet a Gartner legújabb, CRM többcsatornás kampánymenedzsment termékek piacát vizsgáló jelentésében* is elismert: a SAS a piacvezetők síknegyedébe került a piacot grafikusan ábrázoló ún. Magic Quadrant-ben (mágikus négyszögben). „A SAS folytatja a kampánymenedzsment tevékenységek más SAS-megoldásokkal - például közösségi média- és online elemző alkalmazásokkal - történő integrálását annak érdekében, hogy átfogó üzleti szemléletet biztosítson a szervezeteknek, s így az egész vállalat számára értéket teremtsen - fogalmazott John Bastone, a SAS globális termék marketing menedzsere. A marketingerőforrás-gazdálkodás (MRM) területén úttörőnek számító amerikai Assetlink 2011. februári felvásárlásának köszönhetően a SAS az iparág legátfogóbb integrált marketingmenedzsment platformját biztosítja. Ennek segítségével a vállalaton belül egységes rendszerré alakíthatók a folyamatok, technológiák és a munkaerő, a marketingtevékenység tervezése, kivitelezése és optimalizálása érdekében. A SAS és az Assetlink alkalmazásainak kombinációja főleg azoknak a vállalkozásoknak válik hasznára, melyek marketing célokra már most is SAS-t használnak. Az Assetlink a sokcsatornás marketingkampányokhoz szükséges hatékony munkafolyamatok biztosításával kiküszöböli az esetleges szűk keresztmetszeteket, és optimalizált működést tesz lehetővé. Az Assetlinkkel a SAS hatékonyabb eszközkezelést, jobb mérési képességeket és továbbfejlesztett pénzügyi riportolást biztosít. A SAS folyamatosan fejleszti és bővíti ügyfélintelligencia megoldásait. A SAS Customer Intelligence legújabb verziója könnyebben kezelhető és alkalmazásával jobban kihasználhatók a valósidejű képességek. A megoldás jobban integrálható a marketingerőforrás-gazdálkodási képességekkel, a kampánytervező és -optimalizáló eszközökkel. Az alkalmazás új segédprogramokat kínál a kampánytervezés hatékonyságának javítására, és további fejlesztéseket tartalmaz az online és offline elemzések integrációjában. A korszerűsített online analitika megoldások lehetővé teszik a marketing szervezetek számára, hogy összehangolják tevékenységüket a marketingkommunikáció minden területén, beleértve például az online vásárlást, a mobilmarketinget, a bolti eladást, és a call centereket. A Magic Quadrantról A Magic Quadrant (mágikus négyszög) a Gartner piacelemző cég szerzői joggal védett objektív kutatási eszköze, melynek újbóli felhasználása engedélyhez kötött. A Magic Quadrant a piac egy meghatározott időszakának grafikus ábrázolása. A Gartner azon elemzéséről szól, amely meghatározott gyártókat mér fel a Gartner által definiált piaci ismérvek alapján. A Gartner a Magic Quadrant-ben leírt egyik gyártót, terméket vagy szolgáltatást sem támogatja, és azt sem javasolja, hogy kizárólag a „vezetők” szegmensébe sorolt gyártók termékeit válasszák. A Magic Quadrant kizárólag kutatási eszközül, és nem konkrét cselekvési útmutatóul szolgál. A Gartner a jelen kutatásra vonatkozóan semmiféle, akár kimondott, akár beleértett garanciát nem vállal, ideértve bármiféle kereskedelmi alkalmasságot vagy bármilyen célra való alkalmazhatóságot. A SAS-ról A SAS üzleti analitikai szoftverek és szolgáltatások piacvezető szállítója, valamint a legnagyobb független üzleti intelligencia fejlesztő. Integrált keretrendszerbe illeszkedő innovatív üzleti alkalmazásai révén a SAS több mint 50.000 vállalat számára nyújt támogatást a teljesítmény növeléséhez és a jobb döntések gyorsabb meghozatalából származó hozzáadott érték biztosításához. 1976 óta a SAS világszerte a THE POWER TO KNOW®-t, vagyis a tudás hatalmát nyújtja ügyfeleinek. A SAS és a SAS Institute minden más termékének és szolgáltatásának a neve védjegy, illetve az Amerikai Egyesült Államokban és más országokban működő SAS Institute Inc. bejegyzett védjegyei. Az ® szimbólum az USA-ban történt bejegyzést jelöli. Más márkákat és termékneveket az adott vállalatok tartják nyilván védjegyként. Copyright © 2010 SAS Institute Inc. Minden jog fenntartva. *Gartner, Inc., Magic Quadrant for CRM Multichannel Campaign Management, Adam Sarner, May 20, 2011.
A Honda motorokat ezentúl SAS ügyfélintelligenciával tervezik
A Honda R&D Europe az üzleti analitikai megoldások egyik piacvezető szállítóját, a SAS-t, valamint partnerét, a Value Labet választotta az európai fogyasztói preferenciák elemzéséhez és előrejelzéséhez. A SAS Customer Intelligence analitikai képességei támogatják az új motorkerékpárok tervezését annak érdekében, hogy a modellek megfeleljenek a piaci igényeknek.