Az alkalmazáskörnyezetek egyre összetettebbé válásával a nagyvállalatok igyekeznek minél több szervezeti egységen átívelő informatikai megoldásokat kialakítani. Ennek eredményeképpen azonban a működtetés során, bárhol keletkező kis hiba is kiterjedt problémát okozhat. Fontos tehát, hogy minél korábban észleljük a gyenge pontokat. Nagyon sok cég reaktív módon támogatja rendszereit. Ennek keretében a hibát kialakulása után derítik fel, ekkor keresnek módot annak orvoslására. Ez a megoldás nem tudja megállítani a kiindulási problémák felerősödését. Több vállalat használja már a proaktív supportot, ahol azonnal észlelhető a keletkező probléma, így megelőzhető, hogy még nagyobb gondot okozzon. A BEA Systems által kialakított megelőző támogatás azonban már azokat a feltételeket is észleli, amelyek esetleg létrehozhatnak egy hibát, és megoldja azokat, mielőtt kialakulnának. A BEA eljárásának középpontjában a BEA Guardian, egy okos support eszköz áll, amely az ügyfél alkalmazáskörnyezetében dolgozik. Feladata, hogy az előírásoknak megfelelően átvizsgálja a környezetet, felismerve és elemezve a felmerülő problémákat, ezután segítsen megszűntetni azokat. Az eszköz tartalmaz egy naprakész, ellenőrzött mintagyűjteményt (Signature Patterns), amely a BEA-termékek felhasználóitól világméretekben gyűjti össze a tapasztalatokat. A tárház paraméterkészleteket, küszöbértékeket, beállításokat, kódolási gyakorlatokat és szimptómákat, valamint a problémák megoldásának lépéseit tartalmazza. A BEA Guardian ezen kívül automatikusan megtalálja a helyes verziófrissítéseket, karbantartási csomagokat, felfedi az azok által előidézett biztonsági kockázatokat, valamint javaslatot tesz a finomhangolásra, a környezet optimalizálására. A BEA Guardian a BEA WebLogic, AquaLogic és RFID termékcsaládok, valamint a SIP szerverek számára nyújt támogatást. Ezen kívül az átfogó szolgáltatásorientált infrastruktúrát biztosító BEA SOA 360ş platform egyik kulcsfontosságú komponense.
A BEA létrehozta a következő generációs vállalati support szolgáltatást
A BEA Systems szakított az informatikai rendszerek támogatásának hagyományos felfogásával, és olyan support eljárást és ehhez kapcsolódó eszközt hozott létre, amely segítségével a problémák még kialakulásuk előtt észlelhetővé válnak. A BEA Guardian nemcsak a várható nehézségekre, hibákra hívja fel a figyelmet, de javaslatot is nyújt azok megoldására - adta hírül az Alerant Zrt., a BEA-termékek magyarországi disztribútora.