Egy hétfői online nyilatkozatában a vállalat azt írta, hogy "nemrégiben kapcsolatba lépett vele egy fenyegető elem", aki pénzt követel annak fejében, hogy nem ad ki neveket, címeket, e-mail címeket és telefonszámokat az ügyféladatok köréből. Az ügyfelek fizetési adatait, bankszámlaszámait és a birtokolt vagy megrendelt Ferrari autók adatait a feltételezések szerint nem veszélyeztették.
Az olasz luxus sportautó-gyártó közölte, hogy felvette a kapcsolatot ügyfeleivel, hogy értesítse őket a jogsértésről, bár azt nem árulta el, hogy hányan lehetnek érintettek. A Ferrari közölte, hogy amikor megkapta a váltságdíj követelést, azonnal kapcsolatba lépett egy kiberbiztonsági céggel, amely megpróbálja kideríteni, hogyan alakulhatott ki a támadást lehetővé tévő nyilvánvaló biztonsági rés, miközben az autógyártó számítógépes rendszereinek megerősítésén is dolgozik. A bűnüldöző hatóságokat is értesítették.
"Alapelvként a Ferrari nem fog váltságdíjat fizetni, mivel az ilyen követelések teljesítése bűncselekményeket finanszíroz, és lehetővé teszi a fenyegető szereplők számára, hogy folytassák támadásaikat. Ehelyett úgy gondoltuk, hogy a legjobb megoldás az ügyfeleink tájékoztatása, ezért értesítettük ügyfeleinket a lehetséges adatveszélyről és az incidens jellegéről" - áll az autógyártó közleményében.
A Ferrari ragaszkodott hozzá, hogy "nagyon komolyan veszi ügyfeleivel kapcsolatos titoktartást, és megérti az incidens jelentőségét", ugyanakkor megerősítette, hogy a támadásnak nulla hatása volt a vállalat működési funkcióira.
Ha a Ferrari tartja a szavát, és nem hajlandó kifizetni a váltságdíjat, akkor azt kockáztatja, hogy néhány nagyon gazdag személy adatai olyan bűnözők kezébe kerülhetnek, akik pénzes célpontokat keresnek, hogy a legkülönfélébb fondorlatokat vethessék be ellenük. A biztonsági szakértők az ilyen esetekben azt szokták javasolni az érintett cégeknek, hogy semmi szín alatt se fizessenek.