A világ legnagyobb összbevételű Wall Street-i cégét, a JPMorgan Chase-t 200 millió dolláros bírsággal sújtották a héten, amiért engedélyezte, hogy az alkalmazottak személyes eszközöket használjanak az ügyfelekkel való kommunikációra.
Az amerikai értékpapír- és tőzsdefelügyelet (SEC) és az árutőzsdei határidős ügyletekkel foglalkozó bizottság (Commodity Futures Trading Commission) vizsgálatát követően a JPMorgan hivatalosan elismerte, hogy legalább 2015-től kezdve Wall Street-i alkalmazottai személyes eszközöket használtak SMS-ek, WhatsApp-üzenetek és e-mailek küldésére, hogy ügyfelekkel kommunikáljanak érzékeny üzleti ügyekben.
Ez sérti a szövetségi törvényt, amely minden pénzügyi szervezet számára előírja, hogy nyilvántartást vezessen az ügyfelekkel folytatott kommunikációról, hogy a szabályozók ellenőrizhessék, hogy a cégek megsértik-e a csalás elleni vagy trösztellenes törvényeket.
A JPMorgannál még a törvények betartásáért felelős vezetők és vezető munkatársak is személyes eszközöket használtak üzleti ügyek, köztük befektetési stratégiák, ügyféltalálkozók és piaci megfigyelések megvitatására - közölte pénteken a SEC.
A banknak 125 millió dollárt kell fizetnie a SEC-nek, míg a Commodity Futures Trading Commission további 75 millió dolláros bírsággal sújtotta a JPMorgant.
A bank értékpapírrészlege elismerte a széleskörű nyilvántartási hibákat, és beleegyezett, hogy a vádaknak megfelelően fizet, de további kommentárokat nem adott.
A hivatalos vállalati eszközökön és platformokon folytatott telefonbeszélgetéseket és üzeneteket a pénzügyi cégek általában rögzítik és megőrzik. Mivel azonban a Wall Street nagy része a Covid-19-járvány közepette távmunkába kezdett, sokan személyes telefonokra és titkosított üzenetküldő alkalmazásokra, köztük a WhatsAppra, a Signalra és a Telegramra váltottak, hogy kommunikáljanak az ügyfelekkel, ami sokkal nehezebbé teszi a felügyelők számára a megfigyelést.
A JPMorgannál a vizsgálat folyamatban van. A SEC más Wall Street-i cégeknél is hasonló vizsgálatokat rendelt el.