A Kaspersky Lab és a B2B International közös kutatása szerint mára a vállalatok 53 százaléka hajlandó olyan – a saját infrastruktúrájába telepített összetevőket használó vagy külső szolgáltatás keretében nyújtott – szoftvert vásárolni, amelyet kifejezetten a pénzügyi tranzakciók védelmére terveztek.
A kutatás rámutat, hogy a fizetési adatok és a pénzügyi tranzakciók biztonsága elsődleges fontosságú az üzletmenet szempontjából: a vállalatok 34 százaléka ezen információk védelmét az elkövetkező év három legfontosabb IT-felügyeleti prioritása közé sorolja, és a válaszadók közel fele úgy ítéli meg, hogy vállalatának nagyobb biztonságra van szüksége a pénzügyi tranzakciók terén. A nagyobb vállalatok inkább hajlandóak invesztálni a legjobb biztonsági technológiákba: a több mint 5,000 alkalmazottat foglalkoztató nagy cégek 64 százaléka jelentette ki, hogy kész többet fizetni egy prémium biztonsági szolgáltatásért, szemben a kisebb vállalkozások 48 százalékával.
A kutatás ugyancsak felhívja a figyelmet arra, hogy a kiberbűnözők milyen gyakran lopnak el pénzügyi adatokat a vállalatoktól: a kibertámadás következtében adatokat elvesztő vállalatok 33 százaléka ismerte el, hogy pénzügyi információkat tulajdonítottak el tőlük. A válaszadók 32 százaléka érezte úgy, hogy ez volt a lehető legrosszabb típusú adat, amit ellophattak tőle. És úgy tűnik, félelmeik megalapozottak: a Kaspersky Lab szakértői nemrégiben fedeztek fel egy nagy európai bank ügyfeleit célzó csalássorozatot, amelynél a bűnözők elfogták az ügyfelek pénzügyi adatait és mindössze egyetlen hét alatt több mint fél millió eurót loptak el a banknál vezetett számlákról. Manapság ugyancsak fontos, hogy a vállalkozások többplatformos védelemben gondolkodjanak, mivel a kutatás megállapította: a megkérdezettek 43 százalékánál bonyolítanak le érzékeny tranzakciókat mobil eszközökön.
“A felmérésből jól látható, hogy a vállalatok hajlandók invesztálni a fizetési rendszerük védelmébe. A pénzügyi szolgáltatóknak integrált biztonsági szolgáltatásokra van szükségük, amelyek proaktív csalás elleni védelmet nyújtanak a hatékonyság maximalizálása és a felhasználói élmény optimalizálása érdekében. E védelmi rétegekkel nem csupán a pénzük és reputációjuk elvesztését akadályozhatják meg, hanem új ügyfelek megnyerésével extra bevételhez juthatnak és jövedelmező kiegészítő szolgáltatásokat nyújthatnak a meglevő ügyfeleknek,” mondta Ross Hogan, a vállalat csalás elleni biztonsági megoldásokért felelős csoportjának vezetője.