Az Apple és a Google után újabb technológiai vállalat jelentette be, hogy az Egyesült Államokban lévő irodáiban megköveteli alkalmazottaktól és bárkitől, aki a vállalat területére akar lépni, hogy rendelkezzen oltási igazolással. A Microsoft dolgozóinak így szeptembertől be kell mutatniuk az oltási igazolást.
Emellett szeptember 7-ről október 4-ére tette át amerikai irodáinak újranyitásának időpontját. A lépések a COVID-19 erősen fertőző delta-változatának globális elterjedése miatt történnek.
"Ahogy a járvány kezdete óta tesszük, továbbra is szorosan nyomon követjük az új fejleményeket, és a helyzet alakulásának megfelelően kiigazítjuk a terveinket, a dolgozók egészségét és biztonságát tartva szem előtt" - mondta a Microsoft szóvivője a CNET-nek küldött nyilatkozatában. "Szeptembertől kezdve az oltás igazolását is megköveteljük minden alkalmazottunktól, beszállítótól és minden olyan vendégtől, aki belép a Microsoft amerikai épületeibe."
A vállalat lehetőséget biztosít arra, hogy alkalmazottain felmentést kapjanak. Az olyan egészségügyi állapot vagy más védett ok - például vallás - esetén, amely megakadályozza az oltás felvételét, valamint az immunhiányos emberek gondozói, illetve az oltáshoz túl fiatal gyermekek szülei januárig otthonról dolgozhatnak tovább.