Nem elég, hogy a koronavírus-járvány miatt csődközeli helyzetbe kerülhetnek a légitársaságok, a kiberbűnözők sem szállnak le róluk. A legújabb áldozatuk az EasyJet, amelynél egy nagyszabású kibertámadás során 9 millió utas adatai - email-címek és utazási információk - kerültek veszélybe.
Még rosszabbul járhat az a több mint 2200 ember, akinek hitelkártya adatai kerültek illetéktelen kezekbe. Az EasyJet ma számolt be az adatlopási incidensről: a légitársaság már felvette a kapcsolatot azokkal, akiknek kártyaadatait megszerezték a hackerek.
A többi utast május 26-ig értesítik a kibertámadásról, Szerencse a bajban, hogy a légitársaság szerint útlevél-adatok nem szivárogtak ki, bár azt pontosan nem közölték, hogy akkor mihez juthattak hozzá a kiberbűnözők. Azt viszont elmondták, hogy a jogosulatlan hozzáférést megszüntették. így további adatlopás nem történhet.
A GDPR szabályozás szerint a vállalatok felelnek a rájuk bízott ügyféladatok biztonságos kezeléséért, és ha ezt a feladatot nem megfelelően látják el, hatalmas összegű bírság szabható ki. Tavaly például a British Airwayst 183 millió fontra bírságoltak, mert félmilliónyi utas adatait lopták el tőle.