Az informatikai hiba továbbra is fennáll, az átléptetés lassú, de folyamatos a határátkelőhelyeken - közölte az Országos Rendőr-főkapitányság vasárnap reggel a police.hu oldalon.
A közlemény szerint a rendőrök minden megtesznek annak érdekében, hogy "a március 8-án 8 óra 25 perckor jelentkező informatikai rendszerprobléma ellenére a határátkelőhelyeken a várakozási idő csökkenjen".
A hiba kijavításáig az utasoknak lassabb áthaladásra kell számítaniuk - írták a közleményben, megköszönve az utazók türelmét.
Mint ismeretes, legutoljára január 22-én szünetelt a határforgalom számos közúti határátkelőhelyen, a leállás a ki- és belépő határforgalmat egyaránt érintette. Végül 3,5 órás várakozás után helyreállt a működés.
Ezt megelőzően december 3-án éjjel az összes határátkelőhelyeken, még a Ferihegyen is leállt az IT-rendszer. A szakemberek azonnal megkezdték a rendszerhiba elhárítását, amit igen gyorsan megtaláltak, így 20 perc után újra működött minden.
Mennyi leállás elfogadható?
Érdemes tisztában lenni azzal, hogy a rendelkezésre állás egyes szintjei milyen mértékű leállást takarnak. Az alábbi táblázat bemutatja, hogy milyen mértékű leállást takarnak a különböző szintű rendelkezésre állások.
Forrás: IBM
A rendelkezésre állási szint meghatározása során szükség van annak ismeretére is, hogy mikor fordulhatnak elő a leállások. Például 99% rendelkezésre állás is megfelelő lehet, ha ez az év során több, kisebb leállásként oszlik el, de egyáltalán nem elfogadható, ha egyben, több napig eltart. Azt is mérlegelni kell, hogy egy kimaradás mikor elfogadható és mikor nem - amennyiben az állásidő a kritikus vagy terhelt időszakokban történik, akkor káros hatása van több irányban is.