A távmunkából kifolyólag a vállalkozások egyre inkább kitettek a kibertámadásokkal szemben, melyet a rosszindulatú behatolók bizony ki is használnak. Ha egy cég valamiért áldozatául esik egy zsarolóvírusnak, akkor fontos adatai kerülhetnek nagy veszélybe. Ekkor persze ajánlott biztonsági szakértőkhöz fordulni, mielőtt a valaki kifizetné a hackerek által követelt összeget, de ez a jelek szerint szintén eredményezhet komplikációkat.
Az Arete Incident Response nevű cég IR & Cyber Threat Intelligence részlegének igazgatója, Evgueni Erchov szerint augusztus-szeptember környékén arra lettek figyelmesek, hogy a zsarolóprogramok mögött álló szervezetek nem elégednek meg az online károkozással és azzal, hogy megvárják, míg az áldozatok "megtörnek" és fizetnek. Ehelyett elkezdik telefonon is zaklatni a cégek vezetőit.
Az Emsisoft nevű kiberbiztonsági cég egyik képviselője szerint ismert hackercsoportok, például a Sekhmet, a Maze, a Conti és a Ryuk külsős call cetereket bíznak meg azzal, hogy hívják fel azon cégek képviselőit, akiknél arra bukkantak, hogy megpróbálnak megszabadulni a zsarolóvírustól, vagy akár sikerült is megoldani a problémát anélkül, hogy súlyos összegeket fizettek volna a bűnözők Bitcoin-számláira. A Maze hackercsoport által "megrendelt" hívásbokan például a következők hangzottak el:
"Tisztában vagyunk vele, hogy egy külsös IT vállalat már dolgozik a hálózatuk kijavításán. Mi továbbra is megfigyeljük önöket és tudjuk, hogy az összes gépükre telepítették a SentinelOne nevű antivírus szoftvert. Tudnia kell, hogy ez nem segít majd. Ha abbahagyja az időpocsékolást, és vissza akarja szerezni az adatait még ezen a héten, azt ajánljuk, hogy beszéljük meg a helyzetet chaten, különben a problémái sosem érnek véget."
Ezzel a zsarolók célja, hogy nyomást gyakoroljanak az áldozataikra, akinek adatait titkosították. A következmények között olyan dolgokat jelöltek meg a hackerek, mint hogy megduplázzák a követelt összeget, ha nem érkezik meg időre a pénz, vagy kiszivárogtatják a támadás hírét a sajtónak, esetleg érzékeny adatokat tesznek közzé az interneten.
Ez az első olyan ismert eset, amikor a zsarolók telefonon is kapcsolatba léptek áldozataikkal, hogy megfenyegessék őket. Korábban is volt példa telefonos csalásokra, ekkor azonban a hackerek célja pont az volt a hívásokkal, hogy átverjék áldozataikat és rávegyék őket káros fájlok megnyitására.