Három adatlopási ügy is borzolta az elmúlt napokban a számítógépet használók kedélyeit: a Dropbox 68 millió előfizetőjének bejelentkezési adatai kerülhettek illetéktelen kezekbe, a Spotify meg nem határozott számú használójának jelszavát frissítette, míg az Opera böngészőgyártó szerverének a feltöréséről adott hírt, ami 1,7 milli felhasználót érinthetett. Mindhárom vállalat jelszavának megváltoztatására kérte felhasználóit a későbbi problémák elkerülése érdekében. A Dropbox esetében az adatlopás még 2012-ben (!) történt, és az eltulajdonított bejelentkezési információkat most kezdték el terjeszteni a hackerek az interneten.
A felhasználóinak küldött üzenetében a Spotify arra hívta fel a figyelmet, hogy bejelentkezési azonosítóikhoz egy másik szolgáltatás feltörésével juthattak hozzá a kiberbűnözők, ami azt jelenti, hogy ugyanazt a jelszót használták mindkét helyen. Ez a szituáció jól alátámasztja annak az intelemnek a jogosságát, hogy ne használjuk ugyanazt a jelszót, vagy annak kismértékben módosított változatait több helyen.