Az Európai Bizottság közölte, hogy vizsgálni fogja, hogy a Facebook visszaél-e a hirdetőkről gyűjtött adatokkal az apróhirdetési versenyben. Azt is ellenőrizni fogja, hogy a társaság tisztességtelenül a közösségi hálózathoz köti-e az apróhirdetési szolgáltatását, a Marketplace-t.
Az Egyesült Királyságba pedig bejelentették, hogy vizsgálatot indítanak a Facebook Dating és Marketplace szolgáltatása ellen, órákkal azután, hogy a német trösztellenes felügyelet bejelentette, vizsgálat alá vonják a Google News Showcase termékét.
Az ügyek újabb frontot nyitnak a világ legnagyobb technológiai cégeivel, mivel a szabályozó hatóságok a piaci erejüket egy olyan világjárvány idején vizsgálják, amikor az online kereskedelem és a reklámozás sokkal fontosabbá vált az otthonról dolgozó emberek számára. Németország már vizsgálja a Facebookot és az Amazont, míg Franciaország a Google és az Apple reklámozási gyakorlatát vette górcső alá.
A hivatalos vizsgálat megindítása azt jelenti, hogy a szabályozó hatóságok elkezdhetik a trösztellenes jogsértések szilárd bizonyítékainak összegyűjtését, ami egy olyan folyamathoz vezethet, amely vádiratot vagy kifogásolást eredményezhet, és végül súlyos bírságokban vagy a vállalkozás működésének megváltoztatására vonatkozó utasításban csúcsosodhat ki.
"A Facebook hatalmas adathalmazokat gyűjt a közösségi hálózat felhasználóinak tevékenységéről és azon túl is. Az uniós hatóságok részletesen meg fogják vizsgálni, hogy ezek az adatok indokolatlan versenyelőnyhöz juttatják-e a Facebookot, különösen az online apróhirdetési szektorban, ahol az emberek nap mint nap vásárolnak és adnak el árukat" - mondta Margrethe Vestager, az EU versenyjogi vezetője.