Hirdetés
. Hirdetés

Covid után az irodába is máshogy lépünk be

|

Ha majd mindenki visszatér a munkahelyekre, az sem olyan lesz, mint régen - és a változás az ajtóknál kezdődik.

Hirdetés

Egyelőre nem teljesen látszik, hogyan kezelik a vállalatok a koronavírus második hullámát. Vannak olyanok, amelyek eleve fenntartották a távmunkás hozzáállást, mások egy kis visszarendeződés után mostanában fontolgatják azt, hogy újra home office-ra állítják át munkaerejük nagyobb részét. Hogy mikor lehet majd biztonsággal visszatérni az irodákba, egyelőre sokismeretlenes kérdés, az viszont már látható, hogy egyre többen kezdték el a vírus miatti elővigyázatosságokat beépíteni a hétköznapjaikba - ez pedig azt jelzi előre, hogy már az is megváltozik, ahogy belépünk a cég telephelyére.

Hirdetés

A 2N Telekomunikace egy olyan cseh cég, amely többek között biztonsági és beléptetőrendszereket fejleszt, egy riportban nemrég a vezérigazgató, Michal Kratochvíl mondta el, milyen változásokra számít ezen a téren. Szerinte a munkahelyek tipikusan "vírus-hotspotok", hiszen esélyesen sokan járkálnak be sokfelől, közös levegőt lélegeznek be, egymás után érintik meg a bútorokat, kilincseket, eszközöket. Ezt még toldjuk meg azzal, ha egy adott céghez nem csak a dolgozók, de ügyfelek, vevők, nézelődők is betérnek, máris egy olyan gócpontot kapunk, ahol akár minden érintés egyben a vírus átadását is jelentheti.

Gondoljuk tehát végig, hogy lépünk be manapság egy irodába. Az ajtót kulccsal nyitjuk, modernebb esetben számkódot használunk, és olyan helyek is akadnak, ahol már ujjlenyomat-alapú a beléptetés. Utóbbiak egyben olyan biztonsági célokat is szolgálnak, hogy követhető legyen, ki mikor lépett be vagy ki az épületből - de mindez egy Covid-előtti világra tervezett szisztéma. Kratochvíl szerint egyre többen gondolják majd végig ezt a szempontot is, és eljutnak odáig, hogy a beléptetést innentől érintésmentes módon érdemes megoldani.

Milyen módszerekre váltunk a kulcsról?

Szerencsére elég sokféle technológia áll már most is rendelkezésre ahhoz, hogy érintésmentesen léphessünk be helyekre. Az NFC technológia segítségével akár bankkártya-szerű belépőkártyákat is ki lehet próbálni, bár még ez sem száz százalékos védelem (a bankkártyákat is a legtöbben hozzáérintik a terminálhoz, pedig elvileg néhány milliméteres távolságból már működik a contactless fizetés). Ennél eggyel fejlettebb lehet a mobilokat kulcsként használó megoldások bevezetése: ezt a legújabb iOS főverzió például már tudja, és néhány autógyártó legújabb modelljei már képesek is kezelni a slusszkulcsként használt iPhone-okat.

Ezen felül természetesen többen fejlesztenek kifejezetten vállalati, biztonsági felhasználásra olyan mobilos megoldásokat, ahol különböző jogosultságok megadásával a telefon, vagy legújabban az okosóra szolgálhat kulcsként ajtókhoz, tároló helyiségekhez, szekrényekhez. Az pedig nagyon sok felmérésből látszik az elmúlt években, hogy az emberek amúgy is a mobiljukat tekintik az új tárcának, ahol pénz, információk, igazolványok, kupongyűjtők és minden egyéb megfér egymás mellett.

Épp ezért a higiéniára még nagyobb fókuszt irányító, koronavírus alatti és utáni időkben nagyon népszerűek lehetnek azok a megoldások, amelyek egy vállalati iroda, telephely, illetve egyéb területek hozzáférését mobilról kezelhető jogosultság-kezeléssel oldják meg. Ezt ráadásul IP-kamerákkal, a ki- és belépők logolását végző rendszerrel összekötve az irodák még biztonságosabbá válhatnak, hiszen azonnal látszana, ha illetéktelen akar belépni valahová, vagy egy adott munkatárs olyan helyre szeretne belépni, ahová nem szól a jogosultsága.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.