A Magyar Nemzeti Bank (MNB) átfogó vizsgálata több technológiai és informatikai hiányosságot tárt fel a Groupama Biztosítónál, amely miatt összesen 51,1 millió forint bírságot szabtak ki. Az IT-rendszerek védelmére, adatkezelésre és digitális folyamatokra vonatkozó problémák hangsúlyos szerepet kaptak a jegybank megállapításaiban.
A vizsgálat szerint a biztosító nem gondoskodott minden informatikai eszközének naprakész biztonsági frissítéséről, ami sérülékenységet okozhatott az informatikai infrastruktúrában. Az elektronikus szerződéskötési folyamat során az ügyféladatok biztonságos átadása sem felelt meg a jogszabályi követelményeknek, ami kockázatot jelenthet az ügyféladatok védelmében.
Hiányosságokat találtak az ügyfélhívások rögzítésében és visszahallgathatóságában is, amely az ügyfélszolgálati folyamatok és az adatarchiválás szempontjából kulcsfontosságú. Az MNB továbbá kifogásolta a biztosító digitális nyilvántartási rendszereit is, amelyek a gépjármű- és lakásbiztosítási károk adatait nem minden esetben tárolták pontosan vagy ellentmondások nélkül. Ez gátolta a kárrendezési határidők teljesítését és az ügyfélélmény javítását célzó digitalizált folyamatokat.
A kiszervezett tevékenységekkel kapcsolatban a biztosító nem tartotta be az informatikai rendszerekre és adatkezelésre vonatkozó nyilvántartási és bejelentési kötelezettségeket. Az ilyen típusú hiányosságok akadályozhatják a külső partnerekkel való hatékony IT-integrációt és a megfelelő átláthatóságot.
A jegybank azt is megállapította, hogy a Groupama nem készített átfogó elemzést bizonyos biztosítási termékek bevezetése előtt, így nem biztosította a digitális megoldások megfelelő tervezését és tesztelését, ami a termékek informatikai stabilitását is érintette.
A feltárt problémák miatt az MNB kötelezte a biztosítót a hiányosságok megszüntetésére, amelyre többnyire 2025. március végi határidőt szabott. Az IT- és digitális rendszerek korszerűsítése nemcsak a megfelelőség, hanem az ügyfelek biztonságának és elégedettségének biztosítása érdekében is kiemelt fontosságú feladat lesz a biztosító számára.