Az Egyesült Nemzetek Nemzetközi Számítástechnikai Központja (UNICC) egy versenyeljárás (competitive selection process) követően az Element nevű, brit székhelyű, titkosított üzenetküldő platformot választotta az összes kommunikáció - az írott e-mailektől és a csevegésektől kezdve a hangfelvételek és hanghívásokon át a videokonferenciákig - biztosítására.
Az UNICC több mint 50 éve felelős az ENSZ összes szervezete és programja számára az információs és kommunikációs technológiai rendszerek biztosításáért. Az Elementre való átállás azt jelzi, hogy a jobb adatvédelem, biztonság és rugalmasság egyre fontosabb az érzékeny adatokat kezelő szervezetek számára.
Az Element Server Suite a beszámolók szerint más alkalmazások közül kiemelkedett, mint biztonságos, végponttól végpontig titkosított és digitálisan szuverén platform - két olyan elem, amelyet az informatikai vezetők egyre inkább kiemelt prioritásként írnak le.
Míg a titkosítás fogalma (az adatok olvashatatlan formába történő kódolása az illetéktelen hozzáférés megakadályozása érdekében) sokak számára ismerős lehet, a digitális szuverenitás az adatok tényleges tulajdonjogára utal.
"Az Element és a Matrix protokoll, amelyre épül, lényege, hogy a végfelhasználóknak teljes tulajdonjogot és ellenőrzést adjon az adataik felett" - mondta Matthew Hodgson, az Element vezérigazgatója és társalapítója.
Hodgson kifejtette, hogy ahelyett, hogy vakon egy technológiai vállalatra bízná az összes adat megfelelő kezelését, az UNICC most egy olyan platformmal rendelkezik, amelyet néhány kattintással saját maga tud üzemeltetni, kezelni és a saját igényeihez konfigurálni.
"A decentralizáció és a több szerver és szervezet biztonságos összekapcsolására szolgáló föderáció előnyei pontosan akkor relevánsak, ha az ENSZ-ügynökségek munkájára gondolunk" - mondta.
Már említettük, hogy az UNICC az ENSZ keretein belül a digitális és kiberbiztonsági megoldások fő partnere. Ezért felelős a több mint 90 partner és érdekelt fél által alkalmazandó digitális eszközökről való döntésért.
2024. április 22-től ezek a szervezetek az összes e-mail és chat rendszerüket az Element alkalmazással váltják le. Az írásbeli kommunikáció mellett az összes VoIP (Voice over Internet Protocol) és videokonferencia mostantól az Element infrastruktúrán keresztül zajlik.
Az UNICC által az Element Enterprise előfizetésen keresztül teljesen saját üzemeltetésben tartott Element csomag egy csomó, vállalati használatra ideális funkciót is támogat, mint például a fejlett személyazonosság- és hozzáférés-szabályozás (beleértve az SSO, egyszeri bejelentkezés támogatását), az auditálás és a jelentéskészítés.
Mint az összes Element alkalmazás, ezek is elérhetőek iOS, Android és asztali rendszerekre.
"Izgatottan várjuk az Elementtel való együttműködést a partnerekkel folytatott kommunikációnk biztonsága érdekében, az e-mail, a nem engedélyezett üzenetküldő alkalmazások és a nem biztonságos videócsevegés helyett" - mondta Sameer Chauhan, az UNICC igazgatója. "Emellett arra számítunk, hogy ez a megoldás alkalmas arra, hogy megkönnyítse az incidensekre való reagálást és a válságkezelési terveinket."
Nem az UNICC az első szervezet, amely a Big Techről az Element biztonságos alkalmazásokra való áttéréssel fokozza kommunikációs infrastruktúrájának adatvédelmét és biztonságát.
Április elején a svéd közszféra is búcsút intett a Big Tech-nek, amikor a Tele2 nagy távközlési szolgáltató bemutatta új, biztonságos online együttműködési központját. Németország szintén az Elementtel együttműködve egy digitálisan szuverén és nyílt forráskódú megoldást épített ki Open-Desk néven.
Hodgson az alternatív kommunikációs alkalmazásokra való törekvésről szólva elmondta: "Intézményként egyszerűen nem akarja, hogy az adatai valamelyik gyártó platformján legyenek. Mindennapi szinten ez azt jelenti, hogy a végfelhasználó szervezetek nem tartoznak egy nagy technológiai cégnek, és nincsenek egy szabadalmaztatott platformhoz kötve."