A ForgeRock frissen kiadott jelentése szerint az Egyesült Államokban az adatvédelmi incidensek átlagos költsége 16 százalékkal, 9,5 millió dollárra emelkedett, így az USA a világon a legdrágább hely, ahol egy adatvédelmi incidens következményeit helyre kell állítani.
A jelentésből az is kiderül, hogy a jogsértések 297 százalékos növekedése elsősorban az ellátási lánchoz és a harmadik fél beszállítóihoz kapcsolódó biztonsági problémák miatt következett be, és az összes jogsértés közel 25 százalékát teszi ki. A jelentés szerint a negyedik egymást követő évben a jogosulatlan hozzáférés volt a jogsértések vezető oka, amely folyamatosan növekszik, és 2021-ben az összes sérült adat 50 százalékát teszi ki.
"Nincs itt az ideje, hogy a biztonsági csapatok ébersége lankadjon, mivel a kiberbűnözők még merészebbé válnak abban, hogy hogyan szerzik meg a következő sápjukat" - mondta Fran Rosch, a ForgeRock vezérigazgatója. "Egyre kifinomultabbak azok a módszerek, amelyek a felhasználóneveket és jelszavakat veszik célba, hogy betörjenek a szervezetekbe. A vállalatoknak most minden eddiginél nagyobb szükségük van olyan digitális személyazonosság- és hozzáférés-kezelési megoldásokra, amelyek a felhasználói élmény veszélyeztetése nélkül erősítik a biztonsági helyzetüket" - tette hozzá.
A felhasználóneveket és jelszavakat érintő támadások száma 2021-ben 35 százalékkal, több mint kétmilliárdra nőtt, és a feltört adatok közel fele valamilyen formában tartalmazta a bejelentkezési adatokat. A ForgeRock azt is felfedezte, hogy a 2021-ben megsértett rekordok 60 százaléka tartalmazott vagy társadalombiztosítási számot, vagy születési dátumot, vagy mindkettőt, ez közel megduplázódott tavaly óta. Rámutat, hogy az alkalmazások és e-kereskedelmi oldalak a versenytársaktól való megkülönböztetésük érdekében a könnyed felhasználói élményre törekedve gyakran kihagyják a biztonsági funkciókat.
Az Egyesült Királyságban az online fizetést elfogadó vállalatok aránya a 2020-as 23 százalékról 2021-re 30 százalékra nőtt. A kiskereskedelmi szektorban ez a digitális váltás megnövelte a támadásoknak való kitettséget: tavaly a kiskereskedelem az összes kibertámadás 20 százalékát tette ki.