A régió legfőbb repülésbiztonsági szabályozótestülete szerint 2024-re vagy 2025-re engedélyezhetik az elektromos repülő taxik felszállását az európai légtérben. A függőlegesen felszálló, pilóta által irányított járművek kereskedelmi célokra is használhatók lehetnek, és az utasok előtt csomagokat szállíthatnak - jelentette ki Patrick Ky, az Európai Unió Repülésbiztonsági Ügynökségének ügyvezető igazgatója. Ky szerint az autonóm drónoknak még legalább öt évre lesz szükségük az üzembeképéshez, majd a nagyobb repülőgépek következnek.
Az EASA most kezdett el dolgozni a vállalatokkal azon, hogy miként kezeljék a pilóta nélküli repülést - közölte a szabályozó hatóság. Az ügynökség összehangolt megközelítésen dolgozik az amerikai Szövetségi Légügyi Hatósággal és más nemzetközi szabályozókkal.
Az autonóm utasszállítást a legegyszerűbb a légi taxival kezdeni, "mert kisebb méretű repülőgépekkel foglalkozunk" - mondta Ky. A vállalatokkal "még nem mentünk túl messzire, mert sok gondolkodást igényel, hogy hogyan akarjuk kezelni az autonómia koncepciókat" - tette hozzá.
Az EASA közzétette a városi légi mobilitásról szóló felmérés eredményeit is, amelynek során hat európai városban 4000 polgárt kérdeztek meg. Megállapították, hogy a válaszadók 83 százaléka elsőre pozitívan állt hozzá a problémához, és az olyan felhasználási módok, mint a sürgősségi és orvosi szállítás, nagy támogatást kaptak.
A zsúfolt városokban közlekedő légi járművek valószínűleg magasabb biztonsági előírásokat fognak megkövetelni, és a szabályozóknak meg kell küzdeniük az olyan zavaró tényezőkkel, mint a zaj és a vizuális zavarás - mondta Ky.