Két weboldal üzemeletetői ellen is pert indított Mark Zuckerberg cége, amiért azok Facebook és Instagram felhasználói fiókokon keresztül próbáltak meg kétes módokon pénzt kicsikarni felhasználókból. Amerikában a MassRoot8 mögött álló férfi ellen indult eljárás, mivel az személyes adatokat lopott el falhasználóktól, míg Spanyolországban az Instagram lájkokat és kommeneteket áruló MGP25 Cyberint Services miatt fordultak a bíróságokhoz.
A MassRoot8 mögött álló Mohammad Zagharnak a San Francisco-i igazságszolgáltatással kell szembenéznie. Oldala olyan funkciókat kínál, melynek köszönhetően több Facebook fiókot is kezelhetünk egyszerre; a bökkenő csak az, hogy a vád szerint ezen keresztül ellopta a felhasználók jelszavait, hogy utána adatokat gyűjthessen a a barátaikról, ismerőseikről. A Facebook azt állítja, hogy ezzel a módszerrel 5500 fiókhoz férhetett hozzá, ezzel bőven kimerítette a számítógépes csalás és visszaélés fogalmát, emiatt indul ellene eljárás. Noha a Zaghar fiókjait törölték a MassRoot8 weboldal továbbra is működik.
Spanyolországban a MGP25 Cyberint Services mögött álló személyeknek kell bíróság előtt felelniük azért, mert pénzért árultak Instagram lájkokat és kommenteket. A Facebook jogi osztályának vezetője, Jessica Romero elmondása alapján a hamis személyazonosság megadása szembemegy az alkalmazás felhasználási feltételeivel. A vádlottak azután sem hagytak föl tevékenységükkel, hogy a cég egy hivatalos felszólítólevelet küldött számukra és elérhetetlenné tette felhasználói-fiókjaikat.
A Facebook az elmúlt két évben rengeteg ilyen pert indított a világ számos országában, ezzel próbálva meg visszaszorítani, hogy az egyes emberek vagy csoportok jogosulatlanul húzhassanak hasznot a szolgáltatásaikból, vagy okozzanak kárt a felhasználóiknak. Mindez egyébként a Facebookon jelen lévő vállalkozásokat, hivatalos márkaoldalakat és hasonló entitásokat is érinti, hiszen ezek "értékét" sokszor a követők és lájkolók száma, vagy az egyes posztok, megosztások népszerűsége méri. Ha ezt mesterségesen turbózzák fel, az valahol csalás abból a szempontból is, hogy a vásárlókat, lehetséges partnereket és befektetőket is fals adatokkal "eteti" az adott cég vagy márka népszerűségéről.