A Juniper Research új tanulmánya szerint a digitális identitással foglalkozó cégek bevételei 2026-ra globálisan meghaladják az 53 milliárd dollárt. Azaz megduplázódik a piac mérete 2021-ről, amikor a forgalom 26 milliárd dollárt tett ki.
A digitális személyazonosságból származó bevételek magukban foglalják a harmadik féltől származó és a polgári személyazonossági alkalmazásokat, a központosított személyazonossági rendszereket és a digitális személyazonosság ellenőrzését. A kutatás előrejelzése szerint a digitális belépési keretrendszerek iránti megnövekedett kereslet a folyamatban lévő világjárvány miatt fel fogja gyorsítani a digitális személyazonossági szolgáltatások elterjedését.
A Juniper tanulmánya szerint az ellenőrzött digitális személyazonosság (ahol a személyazonosságot ellenőrizhető hitelesítő adatokkal igazolják) létfontosságú a csalások csökkentése és a védekezés javítása szempontjából. Ez jelenti a digitális személyazonosság következő evolúciós lépését: az infrastruktúra létrehozásától a személyazonosság gyakorlati alkalmazásokban történő felhasználásáig és ellenőrzéséig. Ennek elősegítése érdekében a jelentés szerint a gyártók között egyre több adatkapcsolat jön létre, hogy átfogó, sokféle adatot tartalmazó személyazonossági rendszereket üzemeltethessenek.
Az új kutatás megállapította, hogy az ellenőrzési kiadások 2026-ban meghaladják a 16 milliárd dollárt, szemben a 2021-es 9 milliárddal. Ez a növekedés azt tükrözi, hogy a felhasználók digitális csatornákra való áttérésével a személyazonosság digitális ellenőrzésének igénye is növekszik. Ahogy a csalók kihasználják a lehetőségeket, az ellenőrzési képességek minden eddiginél szélesebb iparágakra és felhasználási esetekre terjednek majd ki.
A kutatás társszerzője, Damla Sat kifejtette, hogy a digitális személyazonosság-ellenőrző eszközök minden eddiginél szélesebb körben váltak kritikusabbá, a banki és pénzügyi szolgáltatásoktól kezdve az elektronikus kormányzaton át az egészségügyig és más iparágakig.