A legújabb kutatások szerint Kínában már nem olyan vonzó az iPhone, mint pár évvel ezelőtt, és egyre többen váltanak a helyi márkákra.
A prémium kategória alsó részén (az 500-800 dolláros mobilok tartoznak ide) az Apple piaci részesedése 81,2 százalékról 54,6 százalékra esett egyetlen év alatt.
Ez részben annak tudható be, hogy az Apple mind inkább ezer dollár fölé lövi be termékei árát, de a helyi cégek is rohamosan erősödnek. A Huawei például, amelyik Kínában az Apple legnagyobb riválisa, nem kevesebb, mint 8,8 százalékkal bővült, és már 26,6 százaléknál tart.
A kínai gyártók nem szívesen lépik át az ezer dolláros lélektani határt, viszont a 800 dolláros szegmensben tátongó piaci rés meghódítására nagy energiákat fektetnek.
A Huawei mellett a kisebb cégek is agresszíven beruháznak az iPhone-oknál olcsóbb prémiumkategóriás eszközökbe. A Xiaomi, az Oppo és a Vivo a három leggyorsabban növekvő márka ezen a piacon, és a statisztikák szerint a kínaik egyre jobban szeretik és vásárolják ezeket a jobb ár/érték arányú modelleket.