Minden egyes termékünknek olyannak kell lennie, hogy az emberekből kihozza a Wow! hatást - ismertette budapesti sajtótájékoztatóján Suga János. A Motorola ügyvezető igazgatója természetesen nem a népszerű World of Warcraft játékra utalt, hanem az angol "wow" (hűha) felkiáltásra, melyet állítása szerint a gyártó új, olcsóbb készülékei kiváltanak az emberből. A talákozón ismertették, hogy a mobiltelefonjairól ismert Motorolának a mobil megoldások mellett a hálózati és üzleti megoldásokkal illetve az otthoni szélessávú megoldásokkal foglalkozó üzletága is van.
A legérdekesebb és a Motorola szempontjából is a legfontosabb persze a mobiltelefonokkal foglalkozó üzletág. Idén a harmadik negyedévben 10,6 milliárd dollár értékben adtak el mobiltelefonokat, összesen 53,7 millió darabot. A Motorola becslése szerint a teljes magyar piacon 2-2,5 millió készülék fogyott el, a vállalat ennek a piacnak közel a 20 százalékát mondhatja a magáénak.
Suga János elmondta, hogy a népszerű penge Motorola telefonból 2004 novemberi megjelenése óta 55 millió darab jelent meg, és az újabb készülékek is a vékonys formák jegyben készülnek el. Az igazgató szerint hasonlóan népszerű lesz az olcsó, egyszerű, fekete-fehér kijelzős készülékük, a Motofone F3. A leírás alapján a készüléket hanggal lehet irányítani, minden fontos funkcióra külön gomb van, menürendszere gyakorlatilag nincs is. A kijelző az Electrophoretic Display elnevezésű technológiát használja a karakterek megjelenítéséhez. A készülék jövő év első negyedévében kerül a hazai boltokba.
A magasabb kategóriából is mutattak be új készüléket. A MotoRIZR egy csúsztatva kinyitható telefon, ilyen készüléke a cégnek még nem volt. A pengetelefonok között megjelent a V3xx, ami a gyorsabb internetes letöltéseket lehetővé tévő HSDPA technológiával van felszerelve. A Wow hatás jegyében trendi kiegészítőket is bemutattak a találkozón, például azt a snowboard sídzsekit is láthattuk, amelynek kapucnijába hangszórókat építettek, ujjába kezelőegységet rejtettek el, és Bluetotth-tal kapcsolódik a zsebünkben lévő készülékhez.
Wow! hatású Motorola telefonok
Talán épp a wow hatás miatt sikerül eladnia a Motorolának negyedévente 53,7 millió készüléket és sikerül piacvezetőnek lenniük a Bluetooth kiegészítők piacán.
Hirdetés
Hirdetés