A hazai webáruházak 69%-a könyvelt el forgalomnövekedést a tavalyi évben, közülük minden harmadik több mint 50%-al tudta növelni az árbevételét - derül ki a Webshop-Experts Kft. legutóbbi, immáron 5. éve megrendezett Nagy Webáruház Felmérésének eredményéből.
Az 586 webáruház részvételével készült felmérés alapján az online áruházak csupán 7%-a számolt be a forgalom csökkenéséről, így nyugodtan állíthatjuk, hogy a hazai e-kereskedelem továbbra is szárnyal.
Az interneten legjobban értékesíthető termékek listáján az első 5 helyezést idén sorrendben a könyvek, a mobileszközök és kiegészítőik, a háztartási és vegyi áruk, a játékok illetve a kozmetikai termékek foglalták el.
A résztvevő webáruházakban átlagosan 22.004 Ft volt egy átlagos tranzakció értéke, amely az előző évi felmérés adatait vizsgálva több mint 3000 Ft-os növekedést jelent. A konverziós ráta pedig 1,22% körül mozgott tavaly (azaz 100 látogatóból átlagosan ennyien vásároltak a webáruházakban).
A Magyarországon legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét (a magyar webáruházak 86%-a biztosít ilyen lehetőséget), de már közel egyharmaduknál tudunk fizetni bankkártyával is. Mobil-fizetési megoldásokat pedig csupán az internetes áruházak 2%-a biztosít.
Szállítási módok közül továbbra is a házhozszállítás vezet (85%), de 71%-uk biztosít személyes átvételi lehetőséget is. Emellett egyre népszerűbbek az úgynevezett „köztes megoldások” is, aminek köszönhetően a webáruházak egynegyedénél van lehetőségünk csomagot átvenni egy MPL Posta Ponton, illetve 22%-uknál egy Pick Pack Pont átvevőhelyen is.
A nemzetközi trendeket követve a magyar webáruházak 47%-ának valamelyik bérelhető webáruház rendszer (pl. www.shoprenter.hu) biztosítja az alapját, 22%-uk használ egyedi fejlesztésű áruházat, míg 19%-uk valamelyik nyílt forráskódú rendszerre építette fel webáruházát.
A webáruház tulajdonosok által 3 leghatékonyabbnak tartott marketing eszköz a keresőoptimalizáció (amit több mint 75%-uk alkalmaz), a fizetett hirdetések (pl. Google Adwords), illetve a Remarketing, amely annak ellenére, hogy csak 21%-uk próbálta ki eddig, be tudott férkőzni a legjobbnak tartott marketing eszközök közé.
További érdekesség még, hogy jelenleg csupán a webáruházak 29%-a rendelkezik mobil eszközökre optimalizált megjelenéssel, azonban a válaszadók 56%-a idén már vélhetően pótolni fogja eme hiányosságát.
Emellett az is figyelemreméltó adat, hogy a webáruházak 91%-a kizárólag hazánkban értékesít.
Végül, de nem utolsósorban a webáruházak 75%-ánál mindössze 1 fő foglalkozik a webáruház-specifikus tennivalókkal, és a válaszadók 65%-a vallotta azt, hogy szeretné fejleszteni a webáruház menedzselésével kapcsolatos ismereteit.