Névtelen forrásokra hivatkozva a Bloomberg arról ír, hogy a Google 1,3 milliárd dollárért veszi majd meg a térképész vállalatot. Hasonló összegről írt a Globes pénzügyi napilap is. A Bloomberg szerint több hónapos egyezkedés után az üzletet akár már a héten megköthetik.
Az biznisz - már ha valóban tető alá hozzák - egyike lesz a keresőóriás legköltségesebb felvásárlásainak. A lista első helyén a Motorola Mobility 2011-es, 12,5 milliárd dolláros megvásárlása áll, ezt követi a 2007-es DoubleClick akvizíció 3,2 milliárd dollár értékben. A YouTube-ot a Google 1,65 milliárdért vette meg 2006-ban.
A Google mellett az Apple és a Facebook is erősen érdeklődött a Waze iránt, a közösségi oldal majdnem sikerrel is járt, de az üzlet meghiúsult, állítólag azért, mert a Waze tulajdonosai nem szeretnének az Egyesült Államokba költözni.
A Waze Android és iOS alkalmazások segítségével, crowdsource információk felhasználásával, valós időben frissíti közúti és navigációs szolgáltatását. A cég szerint nagyjából 45 millió felhasználónak segítenek nap mint nap, hogy kicselezhessék a forgalmi dugókat és megtalálják a legjobb útvonalakat a munkába és hazafelé.
Az ingyenes alkalmazást reklámokból tartják fent, 190 országban használják és GPS-információk segítségével tökéletesíti a térképeket. Ráadásul rengeteg sofőr járul hozzá a projekthez, például balesetekről vagy a traffipaxokról szóló jelentésekkel.
A mobil felhasználók kegyeit kereső cégek számára a térképészeti megoldások rendkívül fontosak. A világon az egyik legnépszerűbb alkalmazás a Google Maps, de ahhoz, hogy vezető helyét megtartsa, folyamatos kutatásra és fejlesztésre van szükség.
A nagyvállatok számára sok előnyt jelent, ha sikerül megszerezniük egy ilyen céget és nem kell licencelniük a technológiát, hiszen így könnyedén személyre szabhatják felhasználóik számára. Ráadásul, ahogy a GPS-technológia egyre kifinomultabb lesz, a szolgáltatások kiterjesztése vonzza majd azokat a fejlesztőket, akik helyalapú technológiát szeretnének alkalmazásaikba. A felhasználók szívesen tájékozódnak mobileszközükön arról, milyen érdekességek vannak a környéken, esetleg tartózkodik-e a közelben valamelyik barátjuk, ismerősük.
Az utóbbi hónapokban a Google sok erőfeszítést tett, hogy a felhasználók számára személyesebb legyen a Maps-élmény. A helyi üzleteket és szolgáltatóközpontokat például értékelni lehet, így az emberek barátaik tapasztalatai alapján dönthetik el, melyiket keressék fel. A Waze a maga 45 ezer aktív felhasználójával sokat segíthet a Google Maps finomhangolásában.