A Vodafone és a Sony Pictures széles körű együttműködést jelentett be, amelynek keretében húsz országban több millió fiatalt segítenek hozzá ahhoz, hogy jobban meg tudják határozni saját készségeiket, és felfedezzék az azokhoz illeszkedő digitális munkaköröket.
December egyik legjobban várt mozi premierjére, a Pókember - Irány a Pókverzum! című filmre építve mutatják be a fiataloknak a Vodafone ingyenes Future Jobs Finder felületét, egy játékos platformot, amely segítséget nyújt készségeik és jövőbeli karrierlehetőségeik meghatározásában. A kezdeményezés a Vodafone "What will you be?" globális programjának része, amelynek célja, hogy 2022-ig hozzájáruljon 10 millió fiatal digitális készségekhez való hozzáféréséhez, tanulási és elhelyezkedési lehetőségeik megteremtéséhez.
A Sony Pictures és a Vodafone együttműködését támogató, a fiatalokat a Future Jobs Finder platformra irányító globális digitális kampány a film központi gondolatára helyezi a hangsúlyt, miszerint a megfelelő készségekkel és támogatással mindenki azzá tud válni, amivé szeretne.
Andre Seddoh, a Sony Pictures Nemzetközi Marketing Partnerkapcsolatokért felelős elnökhelyettese így fogalmazott: "Nagyon izgatottak vagyunk a különleges vizuális elemeket felvonultató film miatt, hiszen most először egy teljesen más Pókember-univerzumot nyitunk meg, a Pókverzumot, amelyben bárki viselheti a maszkot. Ebben a világban mutatjuk be Miles Morales brooklyni kamaszt, aki - sok más fiatalhoz hasonlóan - életének következő szakaszához közeledve nehezen tudja megfogalmazni, ki is ő, és mi a valódi küldetése. A Vodafone-nal partnerségben ezen úttörő film inspiráló erejére alapozva van lehetőségünk megszólítani a nézőket, miközben támogatjuk a Vodafone azon törekvését, hogy digitális munkalehetőségeket tárjon fel a fiatalok számára, és ingyenes digitális készségfejlesztésben részesítse őket."
Joakim Reiter, a Vodafone Csoport Vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese így nyilatkozott: "Célunk, hogy hozzájáruljunk 10 millió fiatal digitális készségfejlesztéséhez, tanulásához és különböző munkalehetőségeikhez. A Sony Pictures-szel kötött együttműködésünk segítségével gyorsabban elérhetjük ezt a célt, hiszen így digitális platformunkat, a Future Jobs Finder-t több olyan fiatalhoz tudjuk eljuttatni, aki épp a jövőbeli karrierjén gondolkodik. A Future Jobs Finder felületet kifejezetten úgy tervezték, hogy a fiatal felnőttek össze tudják kapcsolni készségeiket és digitális karrierjüket olyan szemszögből, amire eddig még nem gondoltak. A technológia ereje, valamint a filmet övező izgatott várakozás hozzásegíthet minket ahhoz, hogy valóban meg tudjuk szólítani a fiatalokat. Szeretnénk, ha minden fiatal a legjobbat tudná kihozni magából, ezzel is csökkentve a digitális készségek területén tapasztalható szakadékot."
Seddoh hozzátette: "A film egyik nagy pillanata, amikor Peter Parker így szól Miles-hoz: Ne úgy csináld ahogy én, járd a saját utad! Szeretnénk, ha mindenki ezt az üzenetet vinné magával a filmből, arra ösztönözve a fiatalokat, hogy valóban lépjenek a saját útjukra!"
Márciusi bevezetése óta több mint 300 ezer fiatal töltötte ki a Vodafone Future Jobs Finder kérdőívét, amelynek eredményeként több mint egymillió digitális munkakör-típussal ismerkedhettek meg. Az online felület több rövid teszt kitöltésére kéri fel a látogatókat, amelyek kidolgozása pszichológusok, karrier-tanácsadók és oktatási szolgáltatók bevonásával valósult meg. A kérdések megválaszolásával a fiatalok világos képet kaphatnak a bennük rejlő potenciálról, és értesülhetnek a digitális szektorban betöltetlen, készségeiknek megfelelő helyi munkalehetőségekről, amellett, hogy releváns, ingyenes digitális készségfejlesztő tartalmakhoz is hozzáférhetnek.