A Magyar Állami Operaház, a Zeneakadémia, világszerte több mint 60 kulturális intézmény és a Google Kulturális Intézet egyedülálló és interaktív kalandra hívja az előadó-művészet, zene, dráma, tánc, opera és kultúra iránt érdeklődőket. Ma nyílik meg az online kiállítás, melynek segítségével bárki kiállhat a világot jelentő deszkára és a művészek szemével nézhet körül többek között a Carnegie Hall színpadán és bepillanthat a Zeneakadémia vagy a Magyar Állami Operaház termeibe, olvashatjuk a Google közleményében.
A kiállításon több előadásról készített 360 fokos videókban navigálva a nézők a művészek mellé állhatnak és testközelből élvezhetik az előadásokat.
A Street View panoráma-galéria segítségével bárki beleshet a függönyök mögött rejlő titokzatos világba, és többek között azt is megnézhetik hogyan készülődnek a Carnegie Hall, a Berlini Filharmonikus Zenekar művészei, de az Operaház mindennapjaiba, vagy a Zeneakadémián folyó oktatásba is bepillanthatnak.
A kiállítás interaktív történetek segítségével mutatja be a kulturális intézményeket, a színpadok kulisszái mögötti világot, a művészeket és az előadások hátterét.
A virtuális túrán a nézők összesen 6 új, magyarországi kiállítást járhatnak be. Ezek során betekintést nyerhetnek a Magyar Állami Operaház kulisszái mögé: a próbatermektől a festőműtermen át egészen a parókakészítő műhelyig; közelebbről megismerhetik az Operaház örökös tagjait, és Lotz Károly nézőtéri freskójáról is többet megtudhatnak a kiállítás megtekintői.
A Zeneakadémia három tárlata az 1907-ben épült szecessziós palotát, a 2013-ban három éves rekonstrukciót követően újranyitott koncertközpont zenei életét és az egyedüliként Liszt Ferenc által alapított zenei egyetemen folyó világszínvonalú oktatást mutatja be.
A kiállítások részét képezik a Zeneakadémia reklámfilmjei is, amelyek közt szerepel a Chicagói Nemzetközi Filmfesztiválon Silver Hugo-díjjal, illetve a kommunikációs szakma legfontosabb elismerésének számító Red Dot Desgin Award-díjjal elismert Lisztérium című imázs spot, illetve az ezzel kontrasztáló 140 éves Zeneakadémiát hangjegyekből megrajzoló reklám is. A közzétett fotók a Zeneakadémia szellemiségét, lényegét ragadják meg: a Korbl Flóris és Giergl Kálmán által tervezett épületet, ahol a zene él; az egyetemen folyó oktatást, valamint az Európa legpatinásabb, a legnagyobb sztárokat vendégül látó koncerthelyszínek közé tartozó Nagytermet.
A beltéri Street View felvételek segítségével a nézők még a látogatás előtt kipróbálhatják a kilátást a nézőtér üléseiről és a páholyból, így könnyebben eldönthetik hova szeretnének majd ülni.
A Google Kulturális Intézet több mint 900 szervezettel együttműködésben azon dolgozik, hogy a világ kulturális kincsei az internet segítségével mindenki számára hozzáférhetővé váljanak, és olyan eszközöket készítsenek a kulturális intézmények számára, melyek az általuk gondozott művészeti értékeket és örökségeket a falaikon kívül is hozzáférhetővé teszik.
A most megnyitott kiállításhoz több mint húsz ország előadó-művészeti intézményei több mint száz interaktív történetet hoztak létre, 8000 fotót, videót és dokumentumot osztottak meg online a Google-lel együttműködésben. A legújabb technológiai innovácók segítenek életre kelteni a legendás helyszínek hangulatát és bárki számára átélhetővé teszik a színpadi élmény izgalmát.
Az új online kiállítás ma nyitja meg kapuit a g.co/performingarts weboldalon és a Google Kulturális Intézet oldalán. A kiállítás bárki számára elérhető mobilon, tableten és számítógépen egyaránt. A 360 fokos betekintést kínáló videók a YouTube-on elérhetőek.