Hirdetés
. Hirdetés

Vezető nélküli metró Rijádban

|

A szaúdi fővárosban két metróvonalat is kiépít a Siemens.

Hirdetés

A Siemens komplett kulcsátadásos rendszerben két, vezető nélküli metróvonalat szállít Szaúd-Arábia fővárosa, Rijád számára. Az ötmillió lakosú, gyorsan növekvő város, amely korábban elsősorban dízelbuszokra alapozta tömegközlekedését, a tervezett beruházással a közlekedési infrastruktúra modernizálása felé kíván lépést tenni. A Siemensnek adott megrendelés a gördülő állományra (szerelvények), továbbá a villamosítási rendszerre és a jelzéstechnikára is kiterjed. Ezen kívül a cégfelelős a 63 km-nyi vonalhálózat rendszerintegrációjáért is.

Hirdetés

A 1,5 milliárd euró (2,1 milliárd USD) értékű projekt része annak ca. 7,5 milliárd konzorciális beruházásnak, amelynek a Siemensen kívül az USA-beli Bechtel és helyi építési vállalatok is résztvevői.

A Siemens a hat vonalból álló hálózat 1. és 2. vonalát szereli fel. A szállítandó gördülő állomány 74 Inspiro típusú metrószerelvényt tartalmaz. Az alumínium kocsiszekrényt standard nyomtávra és 90 km/ó csúcssebességre tervezték. A szerelvényeket két vagy négy kocsiból állítják össze, figyelembe véve a régió különleges klimatikus viszonyait. Ezért nagyobb teljesítményű légkondicionáló rendszert építenek be, amelynek hűtőteljesítménye szélsőségesen magas külső hőmérséklet esetén is biztosítani tudja az utasok komfortját. Ezen kívül a forgózsámolyokat, a trakciós (vontatási) rendszert, a fékeket és ajtókat speciális tömítéssel látják el a homok behatolásának megakadályozására.

A jelzés- és vonatvezérlő technológia lehetővé teszi, hogy – főleg csúcsidőben – 90 mp-enként kövessék egymást a vonatok. Ez óránként 21 000 utas szállításának felel meg. Az 1-es és 2-es vonalat a Siemens által szállítandó, WLAN-alapú, vezető- és kalauznélküli vonatközlekedésre alakítják ki. Emellett ATC (automatikus vonatvezérlő) és rádiótechnikai átviteli rendszert, valamint 31 biztosító berendezést is installálnak. A Siemens továbbá mindkét vonalra egy-egy működésvezérlő központot is kialakít, ahonnan az útvonalak megfigyelhetők és vezérelhetők. A szerződés szerint a cég oktatást is tart az új technika használatára.

 

A Siemens a vonalak áramellátásáért is felelős. A szerelvények fékezési energiáját visszatáplálják a metró áramellátó rendszerébe, és így a többi villamos terhelés igényének kielégítésére használható. Az áramellátó rendszer részét képezik dízelaggregátorok és megszakításmentes energiaellátó rendszerek (uninterruptible power supplies, UPS).

A Siemens a kulcsrakész – gördülő állományt, jelzéstechnikát és villamosítást magában foglaló –komplett rendszerek egyik vezető szállítója. Jelenleg például Rennes-ben, Delhiben metrót, Katar azonos nevű fővárosában pedig villamost épít. Teljesen automatizált, vezető nélküli vonalak már ma is működnek Algírban, Santo Domingo-ban (Dominikai Köztársaság) és Rennes-ben.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.