A Kaspersky Lab és a B2B International a bankok és online fizetési rendszerek körében végzett kutatása szerint amikor egy kibercsalási eset történik egy ügyfél számlájával, csupán a szervezetek 41 százaléka tesz lépéseket annak érdekében, hogy a jövőben megelőzzék a hasonló incidenseket. A vállalatok 36 százaléka készít elemzést a biztonsági résről, amelyet kihasználtak a támadás során, és 38 százalékuk kompenzálja a veszteségeket. A legnépszerűbb eljárás a vállalatok körében, hogy megpróbálják kideríteni, ki áll a támadás mögött: a pénzügyi szervezetek 66 százaléka teszi ezt.
Ross Hogan, a Kaspersky Lab csalásmegelőzési részlegének vezetője úgy véli, egyedül a csalás negatív következményeinek enyhítésében bízni annyi, mint megpróbálni kezelni egy betegség tüneteit a kiváltó ok felkutatása helyett. A tünetek visszatérnek, és a betegség megmarad. A biztonsági cég azt ajánlja, hogy ne feledkezzenek el a megelőzés fontosságáról. Sok vezető bank felismerte ezt, és bevezette a csalások kiváltó okának megelőzését, de még mindig riasztóan sokan bíznak a csalások utólagos kezelésében. Minden évben egyre kifinomultabb támadási módszereket találnak fel a kiberbűnözők, és ha a bankok nem vezetnek be megelőző intézkedésekkel, akkor előidézik a számítógépes pénzügyi bűnözés és a veszteségek mértékének növekedését, tette hozzá a szakértő.